کارخانه تولید مخازن پلی اتیلن با حضور نعمت اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در شهرستان چابهار افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: در کارخانه تولید مخازن پلی اتیلن بیش از سه نفر به صورت مستقیم شاغل شدند.

وی افزود: با توجه به قطع مکرر آب در شهرستان چابهار و کمبود آب شرب، ساخت این مخازن ذخیره آب برای این منطقه بسیار با اهمیت است و صندوق کارآفرینی امید در این راستا برای بهره‌مندی مردم مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، این کارخانه را با تسهیلات ارزان قیمت افتتاح کرد.

وی با تاکید بر حمایت صندوق از صنایع خرد و کوچک، افزود: این گونه طرح های کوچک صنعتی نیاز منطقه است که هم بهرمندی مردم از خدمات را به همراه دارد و هم زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به افتتاح یک طرح گردشگری تفریحی در ساحل بندر چابهار نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی زیپ لاین که در جنوب شرق کشور اولین مجموعه در تفریح زیپ لاین محسوب می‌شود یکی از جاذبه های گردشگری این ساحل خواهد بود.

رضایی افزود: در این مجموعه پنج نفر از جوانان بومی این شهرستان به اشتغال مستقیم رسیدند.

وی بر حمایت ویژه صندوق از طرح های اشتغالزایی در مناطق محروم تاکید کرد و افزود: رسالت صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال متناسب با اقلیم منطقه و هر شهر و روستاست.

رضایی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان‌های جنوب استان، قابلیت سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌ها وجود دارد و این صندوق آمادگی دارد در سطح خرد، متوسط و کلان با همکاری دوجانبه باسایر سازمان ها و افراد سرمایه گذاری و همکاری کند.

وی افزود:برای افزایش این همکاری ها تفاهم نامه‌هایی بین منطقه آزادچابهار و سایر بخش ها منعقد خواهد شد و بزودی شاهد رشد بیش از سه برابری در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی، نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

حمایت صندوق کار آفرینی امید، از حوزه بهداشت ودرمان‌چابهار

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان توانسته‌ایم پنج طرح‌ درمانی در حوزه سلامت با در اختیار قرار دادن تسهیلات به‌ بخش خصوصی به بهره برداری برسانیم.

رضایی گفت: با افتتاح این طرح‌ها از یک‌ طرف اشتغال‌زایی ۶۰ نفر را به همراه داشته و از طرفی‌ هم موجب ارتقا کیفیت شاخص‌های بهداشتی و درمانی این استان شده است .

وی افزود: صندوق کار آفرینی امید از طرح‌هایی حمایت می‌کند که متناسب با نیاز مردم است، ممکن است این نیازها در هر منطقه و یا هر استان متفاوت باشد.

رضایی عنوان کرد: در راستای حمایت از طرح‌های اشتغالزا در زمینه هایی نظیر کشاورزی، صنعت و خدمات، صندوق کار آفرین از متخصصان این حوزه‌ حمایت می‌کند.

وی گفت: علاوه بر این‌ پنج طرح حوزه سلامت پنج طرح بهداشتی ودرمانی دیگر نیز تا پایان سال‌جاری در سیستان و بلوچستان که تسهیلات آن به بخش خصوصی پرداخت شده، تجهیز و به بهره برداری می‌رسد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز گفت: این شهرستان بعنوان یکی از قطب های اقتصادی منطقه است و تمامی سازمان ها و افراد سرمایه‌گذار با ارایه طرح‌های مهم در زمینه گردشگری، اقتصادی و صیادی می‌توانند با صندوق کارآفرینی امید برای توسعه و رونق منطقه گام های مثبتی بردارند.

جواد سپاهی با اشاره به اینکه با راه اندازی مرکز تخصصی جراحی رادمان و درمانگاه شبانه روزی کیمیا، مردم شهرستان چابهار و دیگر شهرستانها، نظیر نیکشهر، قصرقند، کنارک، فنوج، دشتیاری و زرآباد می‌توانند از خدمات درمانی این ۲ مرکز درمانی بهره‌مند شوند و از رفتن بیماران به سایر استان‌ها و هزینه های اضافی سفر هم می‌توان جلوگیری کرد.

وی گفت: برای راه اندازی این دو مرکز درمانی در چابهار ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کار آفرینی به بخش خصوص پرداخت شده است‌ که با بهره برداری از این ۲ طرح درمانی، جمعیتی بالغ ۸۰۰ و یا یک میلیون نفر می‌تواند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار