مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت احداث و توسعه طرح‌های ویژه مپنا مجری طرح نیروگاه پتروشیمی چابهار با ۱۶۰ نفر کارگر به عنوان شخص حقوقی برتر و مسوول ایمنی این شرکت به عنوان شخص حقیقی برتر از استان نشان ایمنی منطقه جنوب شرق کشور را کسب کرد.

حامد آرامش   اظهارداشت: مراسم معرفی و اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور با مشارکت استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزبانی کرمان برگزار شد.

وی بیان کرد: از ۲۱۱ درخواست افراد حقیقی و حقوقی ارسال شده به دبیرخانه این مراسم، به ۱۳ شخصیت حقیقی و حقوقی نشان درجه یک ایمنی، ۱۲ نشان درجه ۲ ایمنی و در نهایت به چهار شخصیت حقیقی وحقوقی نشان درجه سه ایمنی اعطا شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ایمنی و بهداشت کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان توسط معاونت روابط کار و بازرسان کار بطور جدی پیگیری و رصد می‌شود.

وی گفت: بر اساس تاکید مدیرکل بازرسی کار وزارت متبوع، شرکت‌های پیمانکاری که حق و حقوق کارگران را بطور کامل پرداخت نکنند، رد صلاحیت شده و از ادامه فعالیتشان جلوگیری می‌شود.

آرامش تصریح کرد: همچنین گرفتن سفته های سفید امضا از کارگران اقدامی غیرقانونی است و مانع مطالبه حقوق کارگران نخواهد شد.

وی اظهارداشت: بازرسان کار با شرکت‌های پیمانکار متخلف برخورد می‌کنند و این سفته ها به لحاظ قانونی در مراحل مختلف رسیدگی به دعاوی مانع تحقق حقوق کارگران نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار