تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج

وزیر بهداشت از تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیئت دولت خبر داد .

بهرام عین اللهی با اعلام اینکه دولت سیزدهم برای رفع مشکل بیماران خاص و صعب العلاج برنامه های خوبی دارد گفت : متاسفانه مبتلایان به بیماری های خاص با مبالغ سنگینی برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیازشان مواجه هستند .

وی با بیان اینکه امسال با همکاری مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته است افزود : برای عملیاتی شدن این هدف ، تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شده است .


عین اللهی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در جلسه هیئت دولت آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به تصویب رسیده است گفت : امید واریم از طریق این صندوق بتوانیم مشکلات این بیماران را مرتفع سازیم .

وی بیان کرد: ارسال دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران به درب منزل بخشی از برنامه های وزارت بهداشت برای رفع مشکل بیماران خاص و صعب العلاج است .

وزیر بهداشت افزود: تصویب آئین نامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در راستای اجرای تکلیف قانونی بند (ن) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انجام شده و دولت این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران مذکور و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره‌مندی از خدمات درمانی، اتخاذ کرده است .

عین اللهی گفت: فراهم کردن امکان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشمولین از طریق بانک‌های عامل، فراهم آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل برخی از محورهای این آئین نامه است .

وزیر بهداشت همچنین واکسن های تزریق شده در کشور را مورد تایید وزارت بهداشت عراق دانست و گفت :‌ زائران عتبات عالیات هیچ مشکلی برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی ندارند .

وی افزود : خوشبختانه نیاز کشور برای واکسیناسیون دز یاد آور نیز از طریق واکسن های داخلی مرتفع می شود .

عین اللهی با اعلام اینکه ۹۶ دصد هموطنان دز اول و بیش از ۸۶ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند افزود : برای مسافران دیگر کشور ها به غیر از عراق نیز تزریق دو دز واکس ملاک است، به همین جهت مسافران دیگر کشور ها نیز برای سفر انجام سفرهای خود مشکلی نخواهند داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بجای این کارها که تهش هیچی نیست ،قانون حمایت از معلولین ماده۲۷ را اجرا کنید
آخرین اخبار