تفاهمنامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین و اداره پناهندگان سازمان ملل متحد امضا شد که بر اساس این تفاهمنامه برنامه های کاری مشترک دو اداره در سال ۲۰۲۲ مشخص شد.

تفاهمنامه همکاری میان وزارت مهاجرین طالبان و اداره پناهندگان سازمان ملل که ارزش مجموعی آن ۱۱۹میلیون افغانی است، امروز چهارشنبه ۵ اسد توسط معاون مالی و اداری این وزارت و خانم یومیکو تاکاشیما معاون دفتر UNHCR در افغانستان به امضا رسید.

معاون وزارت امور مهاجرین طالبان گفت: این وزارت متعهد به ارائه خدمات موثر و مداوم برای خانواده های نیازمند در سراسر کشور بوده و از آنجایی که خدمت رسانی به نیازمندان نیاز به توجه چند جانبه دارد، این وزارت مسئولیت های یادشده را در همکاری با ادارات بین المللی تکمیل خواهد کرد.

خانم یومیکو ضمن تاکید به توسعه همکاری دو جانبه گفت: امسال، قرار است بر ادغام مجدد برگشت کنندگان در سراسر کشور بخصوص در ۵۵ محل دارای اولویت به صورت همه جانبه نگریسته شود و برنامه های انکشافی مشخص در زمینه تطبیق خواهد شد.

مسئول اداره پناهندگان سازمان ملل در افغانستان از علاقمندی خود برای افزایش سه محل دیگر در ساحات دارای اولویت خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ خانه تخریب شده و زلزله زده را نیز علاوه بر سایر ساحات در برنامه های شلتر سازی اعمال خواهند کرد.

به گفته وزارت مهاجرین طالبان، افزون بر این، ارائه کمک ها به خانواده های نیازمند و بیجاشده از موارد ذکر شده در تفاهمنامه مذکور است که به صورت مشترک از سوی دو اداره تطبیق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار