فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فناوری هوش مصنوعی هدایت پهباد و فناوری هدایت موشک‌های بالستیک را در شرایط تحریم به دست آوردیم.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در همایش دانشجویی طرح ولایت در مشهد گفت: یک پهباد می‌تواند از هر نقطه بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و هدف متحرک و یا نقطه خاصی را مورد هدف قرار دهد.

او افزود: به فناوری‌های قوی‌تر از این‌ها نیز دست یافته ایم. امروز در فناوری کوانتوم از دیگران عقب نیستیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تحریم‌های جهانی که علیه ما اعمال شد اگر به هر کشور دیگری تحمیل می‌شد عبور از آن برایش ناممکن بود. می‌دانیم که مشکل وجود دارد، اما می‌دانیم پیمودن قله‌ها نیز سخت است.

سردار سلامی بیان کرد: کار انقلاب، پراکنده سازی و متفرق کردن و وسعت دادن به جبهه مقاومت بود و در حال حاضر در لبنان مقاومتی شکل گرفته است که تاثیر منطقه‌ای دارد، در سوریه، عراق و یمن نیز چنین قدرت‌های ایجاد شده اند.

او تصریح کرد: تحریم اقتصادی، فشار حداکثری برای انزوا، عملیات روانی، جنگ رسانه ای، تهاجم فرهنگی و تلاش برای برهم زدن ثبات داخلی و فوران تروریسم در منطقه برخی از اقدامات دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران امروز عصاره و تراکم یک جهاد در چهار دهه نبرد سخت با قوی‌ترین قدرت‌های تاریخ بشر است. در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد ۴۰ درصد قدرت اقتصادی در دست آمریکا بود و امروز قدرت اقتصادی آمریکا به ۲۰ درصد کاهش یافته است. ما در مقابل کشوری هستیم که بودجه نظامی آن بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار و به اندازه همه کشور‌های دنیا است.

سردار سلامی اظهار کرد: دشمن، انقلاب اسلامی را شناخت و جنگ را علیه ما تحمیل کرد تا نظام را بشکند، اما ملت ایران با منطق ایستادگی و نفوذ امامت و ولایت ایستاد و پیروز شد. با فداکاری ده‌ها هزار شهید، جانباز و ایثارگر جنگ را به پیروزی رساندیم. این کشور با مجاهدت شهیدان، جانبازان و ایثارگران به این نقطه رسیده است.

مرحله دوم بیست و هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویی با حضور سه هزار دانشجو تا ۱۴ شهریور در مشهد ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.