یک اپیدمیولوژیست گفت: برای اینکه زندگی عادی با ویروس کرونا داشته باشیم باید مداخلات با هزینه اثر بخش مناسب را اتخاذ کنیم.

حمید سوری گفت: متاسفانه عادی انگاری و تصور اینکه اپیدمی کرونا خاتمه یافته ، در سایه کم توجهی ما را تا حدودی دچار غافلگیری در این پیک کرده است.یکی از راه های کنترل موفقیت آمیز اپیدمی تصمیم گیری مبتنی بر مناطق بومی است، معتقدم که تصمیم گیری بر اساس استنادات بومی نتایج خوبی دارد اما این موضوع به خوبی رعایت نمی شود.

به گفته وی پاندمی کرونا در موج هفتم مانند پیک های گذشته یکباره اتفاق نیفتاده است و این موج نیز غافلگیر کننده نبود زیرا  علائم و هشدارهای آن طی هفته های گذشته مشخص و واضح بود.در اپیدمی باید هر احتمال ضعیفی را جدی تلقی کنیم .

این اپیدمیولوژیست گفت: وقتی به عامل زمان توجه نداشته باشیم تصمیمات ما بی اثر و یا مضرر خواهد بود. معتقدم که  تشدید کنترل مرزها باید زودتر انجام می شد.

او افزود: با اوج گرفتن پیک هفتم کرونا بیمار یابی باید فعال می شد لذا تعداد انجام تست ها باید افزایش پیدا کند. ما نیازمند تیم های واکنش سریع هستیم. مردم باید دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق انجام دهند و توجه جدی به بحث تهویه مناسب داشته باشند.

او گفت: تغییرات و نوسانات ویروس کرونا باعث شده است تا نتوانیم به خوبی از الگوهای گذشته بیماری استفاده کنیم. برای اینکه زندگی عادی و مسالمت آمیزی با ویروس کرونا داشته باشیم باید مداخلات با هزینه اثر بخشی مناسبی اتخاذ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
نیاز فوری به شفاف سازی سریع آمار عوارض واکسنها.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یک اپیدمیولوژیست دوباره اومد!
آخرین اخبار