سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران، از ساماندهی شبکه هنرمندان صنایع‌ دستی در شهرستان بهشهر خبر داد.

مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: شبکه ۳۰۰ نفره هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی بهشهر در ۱۵ گروه ساماندهی می‌شود.

او افزود: برگزاری کارگاه آموزشی، ایجاد سایت فروش، برندسازی، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات، تهیه بسته سوغات از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در دستور کار این گروه‌های صنایع‌دستی است.

ایزدی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان به افرادی که در این شبکه فعالیت می‌کنند، اتخاذ شده است، گفت: طراحی این شیوه برای حمایت از هنرمندان و بازاریابی برای فروش محصولاتشان طراحی شده است.

او از فروش ۱۷۵ میلیون ریالی محصولات صنایع‌دستی در نمایشگاه صنایع‌دستی باغ عباس‌آباد بهشهر خبر داد و افزود: در این نمایشگاه محصولات ۱۳ رشته صنایع‌دستی شامل دست ساخته چوبی، گلیم، جاجیم، چرم دست دوز در قالب ۱۸ غرفه عرضه شده است.

ایزدی برگزاری نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی را یکی از مولفه‌های توسعه این حوزه برشمرد و گفت: خوشبختانه نمایشگاه صنایع‌دستی به یک جاذبه در مازندران تبدیل شده و مورد استقبال گردشگران ورودی به استان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار