ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در چهار ماه ابتدای امسال، حدود ۶۴ هزار تن کالای اساسی به ارزش افزون بر ۱۱۰ میلیون دلار از گمرک‌های این استان، وارد کشور شده است.

علی سلیمانی افزود: در چهار ماهه امسال، حدود ۲۰۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۶۷۲ میلیون دلار از راه گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۵ درصد و ارزش ۹۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت: در این مدت ۲۲ نوع کالای اساسی به وزن حدود ۶۴ هزار تن کالای اساسی و ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون دلار، از طریق گمرک‌های استان به کشور وارد شده که بیشتر مربوط به دو بخش کشاورزی و صنایع غذایی، و صنعت، شامل برنج، انواع چای، انواع لاستیک، حبوبات، بادام زمینی، قطعات ماشین‌های کشاورزی و انواع کالای پزشکی است.

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: بیشترین کالا‌های اساسی وارداتی به گمرک‌های استان، از گمرک منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر صورت گرفته است.

سلیمانی افزود: عمده کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان شامل اجزاء و قطعات نیروگاه اتمی، ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، انواع چای، انواع لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری بوده است.

وی گفت: بیشترین میزان کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر به ترتیب مربوط کشور‌های چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا و ژاپن است.

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.