مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از فوت کودک ۶ ساله بر اثر سهل انگاری پدر در ملایر خبر داد.

ارتین کمالی گفت: در روز گذشته پدری در حیاط خانه مشغول تعمیر تریلی خود بود و پسر بچه ۶ ساله اش در حال بازی، وی پس از اتمام کار اقدام به جابجایی آن می‌نماید که متأسفانه براثر سهل انگاری و عدم دید پسرش در اطراف تریلی وی زیر چرخ‌های ماشین می‌ماند.

او گفت: این پدر به دلیل عدم اطلاع از حضور پسرش در حیاط، دنده عقب حرکت می‌کند و این امر منجر به حادثه برای فرزندش می‌شود.

کمالی گفت: ابتدا خرداد نیز یک پسر بچه ۱۸ ماهه در روستای علوی شهرستان ملایر در حیاط خانه مشغول بازی بوده که در اثر بی اختیاطی پدربزرگش در رانندگی (دنده عقب)، زیر چرخ‌های ماشین می‌ماند و فوت می‌کند.

او گفت: براساس آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری استان ۳۷۰ نفر طی سال ۹۹ در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در سال گذشته به ۴۲۲ نفر رسید. از ۳۷۰ متوفی حوادث رانندگی، ۵۳ نفر در سوانح درون شهری، ۲۴۸ نفر در تصادفات برون شهری، ۵۹ نفر در سوانح مسیر‌های خاکی و روستایی و مابقی در حوادث مرتبط با سایر مسیر‌های ارتباطی استان همدان جان خود را از دست دادند.

کمالی گفت: آمار تصادفات درون شهری سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۵.۲ درصد و محور‌های خاکی روستایی ۵۹.۴ درصد افزایش یافته، اما سوانح برون شهری دراین مدت چهار دهم درصد کاهش داشته است. ۶۴۶۵ نفر شامل ۱۹۱۸ زن و ۴۵۴۷ مرد در تصادفات سال ۱۴۰۰ مجروح شدند که این آمار در سال ۹۹، ۵۹۰۱ نفر بوده که نشان از افزایش آمارهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.