معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد تا با ارگان‌های بین المللی رابطه و همکاری داسته باشیم.

پناهی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت در مراسم اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه گفت: در معاونت تحقیقات بر دیپلماسی علمی و سلامت تاکید زیادی داریم.

او گفت: از پژوهش‌های بین المللی حمایت می کنیم تا نیاز‌های خود را در حوزه سلامت برطرف کنیم. وزیر بهداشت تاکید بر ایجاد زیر ساخت‌های لازم و تقویت ظرفیت‌های استادان و دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور دارد.

او افزود: اثرات تحریم در حوزه‌های مختلف وجود دارد. تمرکز ما بر راه‌هایی است تا اثر منفی تحریم را کم کنیم. در زمینه مرجعیت علمی در منطقه اول هستیم. در سطح جهانی مبتنی بر موضوعات اسلامی سعی کرده ایم از رشد خوبی برخوردار باشیم. در حوزه سلامت ماموریت‌های خوبی تعریف شده اند.

او گفت: ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد تا با ارگان‌های بین المللی رابطه و همکاری داسته باشیم. این گونه کار‌ها باید با برنامه باشند. وزارت بهداشت از انجام این اقدامات مطلع است. بر توسعه فعالیت‌های علمی با برنامه تاکید جدی داریم.

او افزود: در حوزه دارو و تجهیزات و به خصوص واکسن یک ظرفیت خوب در کشور ایجاد شده است. تدوین برنامه برای ارسال آن به خارج از کشور را در برنامه داریم. قرارگاه ملی دانش بنیان در کشور ایجاد شده است تا رایزنی علمی در سطح بین الملل داشته باشیم. در نیماد پنج پروژه مشترک داریم.ایران رتبه ۱۵ را در زمینه تولید علم در دنیا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
با این روندی که شروع شده به زودی این مرجعیت از بین خواهد رفت.
آخرین اخبار