یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سه‌شنبه چهارم مرداد ماه ۱۴۰۱ در حاشیه این نمایشگاه گفت: یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی از چهارم مرداد ماه جاری آغاز و تا پایان روز هفتم مرداد ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای بازدیدکنندگان است.

سیدجواد موسوی ادامه داد: در برگزاری این نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی ٣٠ استان و ۲۵ شهرستان خراسان رضوی مشارکت دارند.

موسوی تصریح کرد: مهم‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی که در این نمایشگاه حضور دارند، شامل سنگ‌تراشی، گلیم‌بافی. تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، زیور آلات‌سنتی، مصنوعات چرم، سفالگری، فرش دستباف، تابلوفرش، رودوزی‌های سنتی، قلم‌زنی، خاتم‌کاری، دست‌بافته‌های‌سنتی، ملیله‌کاری، چاقوسازی، سبدبافی، البسه محلی، مصنوعات نمدی، مصنوعات چوبی و... است.

هم‌چنین معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز گفت: صنایع‌دستی یکی از ظرفیت‌هایی است که با استفاده از آن برای اشتغال حاشیه‌نشینان و روستا‌های شهرستان مشهد برنامه‌ریزی شده است.

محسن داوری افزود: در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های ظرفیت‌های اقتصادی زیادی وجود دارد که بهره‌مندی از این ظرفیت با استفاده از فرصت حضور زائران در مشهد در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.