یک تحلیلگر آمریکایی با اشاره به افزایش تورم در آمریکا، رکود و تورم را نشانه شکست در سیاست این کشور دانست.

استوارت وارنی روزنامه‌نگار، مجری برنامه‌های گفتگومحور و کارشناس سیاسی آمریکایی-انگلیسی در شبکه فاکس نیوز با اشاره به افزایش تورم در آمریکا، رکود و تورم را نشانه شکست در سیاست دانست.

وی گفت: آیا این پرواز است یا ایمنی؟ آیا رکود شاخص است؟ در ده سال گذشته چیز زیادی کسب نکرده ایم. رکود و تورم نشانه شکست در سیاست است. دولت خرج زیادی کرده است، فدرال رزرو اسکناس‌های زیادی چاپ کرد. ما درگیر این هیاهو و هرج و مرج شده ایم و حزب حاکم دموکرات نمی‌تواند ما را از آن خارج کند. نمی‌توان مالیات بست و از تورم خارج شد. چه چیز ما را از تورم و رکود خارج می‌کند؟

این کارشناس افزود: زمان آن رسیده که چرخشی به طرف سیاست رشد داشته باشیم. وال استریت ژورنال می‌گوید تمام گزینه‌های افزایش مالیات و برنامه‌ها برای استحقاق جدید، بر روی میز نیستند. جنگ بر سر سوخت‌های فسیلی را تمام کنید، برنامه ترامپ برای کاهش مالیت‌ها را دائمی کنید. برای همه قوانین و آیین نامه ها، مهلت قانونی قرار دهید. این کابوس دموکراتهاست و تیم بایدن خواب چنین چیزی را هم نمی‌بیند. اما پس از اینکه دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر آینده، کنترل کنگره را از دست بدهند، شاهد رشد و رفاه خواهیم بود که جمهوری خواهان خواهند آورد.

داده‌های منتشر شده نشان داده است که شاخص اقتصادی کنفرانس بورد (The Conference Board’s index) در آمریکا از ۱۰۳.۲ در ماه می‌ به ۹۸.۷ کاهش یافته است. در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی میانگین اقتصاددانان کاهش تا ۱۰۰ را نیز انتظار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار