اذعان زاکربرگ به رقابت با اپل در زمینه متاورس

زاکربرگ می‌گوید شرکت‌های متا و اپل برای ساخت متاورس در رقابت بسیار عمیق و فلسفی هستند.

مارک زاکربرگ بر این باور است که اپل و شرکتش برای ساخت متاورس در یک رقابت بسیار عمیق و فلسفی هستند و این موضوع نشان می‌دهد که این دو غول فناوری آماده فروش سخت افزار برای واقعیت افزوده و مجازی هستند.

بر اساس گزارش ورج، زاکربرگ مدیر عامل متا، در اوایل این ماه به کارمندان خود گفت که آن‌ها با اپل در حال رقابت برای تعیین جهت پیشروی و حرکت اینترنت هستند. او گفت که متا خود را به عنوان یک رقیب جایگزین ارزان‌تر برای اپل که انتظار می‌رود اولین هدست AR خود را در اواخر امسال رونمایی کند، معرفی خواهد کرد.

زاکربرگ معتقد است که رقابت او با اپل رقابتی از جنس فلسفه‌ها و ایده هاست که تجربه بهتری برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند.

زاکربرگ از زمانی که نام شرکت فیسبوک را به Meta تغییر داد، بر مفهوم قابلیت همکاری برای متاورس یا آنچه که او به عنوان مرحله بعد از تلفن‌های همراه می‌داند، متمرکز شده است. متا اخیرا به همراه مایکروسافت، اپیک گیمز و سایر شرکت ها، گروه استاندارد‌های باز متاورس را ایجاد کرده است. گروهی که نام اپل درآن دیده نمی‌شود.

شرکت متا

در حالی که تیم کوک، مدیر عامل اپل، در مورد تمایل این شرکت به AR صحبت کرده، اما برنامه‌های این شرکت همچنان نامشخص است. اما از طرفی متا قصد دارد تا اواخر امسال نوعی از هدست واقعیت مجازی را با نام Cambria عرضه و همچنین اولین عینک واقعیت افزوده خود را آماده کند.

اگر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده همانطور که زاکربرگ امیدوار است به پیشرفت ادامه دهد، به نظر می‌رسد که او می‌خواهد متا را به عنوان اندروید در مقابل iOS اپل قرار دهد. زیرا متا سیاست‌های مشابهی با گوگل دارد. برای مثال هدست Quest این شرکت اجازه بارگذاری جانبی برنامه‌هایی را که مورد تایید فروشگاه برنامه VR نیستند را می‌دهد؛ اقدامی مشابه که در اندروید شرکت گوگل هم شاهد آن هستیم.

اظهارات زاکربرگ حاکی از آن است که او سعی می‌کند راه خود را برای خروج از زیر سایه اپل باز کند و این دو غول فناوری برای سال‌های آینده به رقابت با یکدیگر در زمینه متاورس ادامه خواهند داد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار