نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کشاورزی استان همدان دیروز آغاز بکار کرد.

رضا بهراملو گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده‌ها و سیستم‌های آبیاری و کشت گلخانه و نیز هفدهمین نمایشگاه بین المللی مرغداری، دامپروری و صنعت شیلات در محل جدید نمایشگاه بین المللی همدان برپا شده است.

او گفت:در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کشاورزی استان همدان که تا۴ تا ۷ مرداد برپا خواهد بود ۱۲۰ غرفه و ۱۲۰ شرکت حضور دارند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی همدان گفت:در این نمایشگاه ۲۵ شرکت از استان‌همدان،۴۱ شرکت خراسان رضوی، ۳۴ شرکت تهران، ۱۱ شرکت اصفهان، دو شرکت قم، دو شرکت چهارمحال بختیاری، یک شرکت یزد، سه شرکت مازندران و دو شرکت از استان کردستان شرکت دارد

رضا بهراملو گفت: از ۱۲۰ غرفه بیشترین غرفه به تعداد ۷۵ غرفه به ماشین آلات کشاورزی اختصاص دارد که علاوه بر ۷۵ غرفه ماشین آلات کشاورزی،۱۰ غرفه نیز برای نهاده‌های کشاورزی،۸ غرفه دام و طیور،۱۵ غرفه آبیاری نوین و ۱۲ غرفه برای شرکت‌های گلخانه‌ای در این نمایشگاه برپاست همچنین شرکت‌های دانش بنیان نیز در بین شرکت کنندگان این دوره از نمایشگاه دیده می‌شود.

او در مراسم آغاز بکاراین نمایشگاه گفت: ۶۳ درصد اراضی کشاورزی استان همدان به اراضی دیم اختصاص دارد که از این میزان اراضی تنها از ۱۳ درصد تولیدات و محصولات کشاورزی بر داشت می‌شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی همدان گفت:به طور متوسط نیمی از اراضی کشاورزی در کشور و استان همدان اراضی دیم است درحالی که این اراضی زیر ۱۰ درصد دارای تولید هستند و باید با استفاده از این ظرفیت نسبت به افزایش تولید در اراضی دیم توجه ویژه‌ای داشت.

بهرامی در ادامه گفت: استفاده بهینه از آب در اراضی کشاورزی  مورد تاکید است و در کشاورزی باید از ادوات و ماشین آلاتی که از نقش موثری در خاک ورزی اراضی برخوردار است استفاده شود و به همین منظور چنین نمایشگاه‌هایی با ارائه ادوات به روز کمک موثری برای حل مشکل تولیدکنندگان کشاورزی در بحث خاک ورزی و سایر مشکلات خواهد بود.

به گفته او در این نمایشگاه تولیدکنندگان می‌توانند ادواتی را که موجب حل مشکلات و گره گشایی از کشاورزی آنان می‌شود را مشخص کنند که این امر در زمینه خروجی و دستاورد برگزاری نمایشگاه از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.