کاخ سفید: شواهدی از فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه مشاهده نمی‌شود

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت شواهدی در دست نیست که نشان دهد ایران اقدام به فروش پهپاد به روسیه کرده است.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر گفت: آمریکا شواهدی دال بر خرید و انتقال پهپاد‌های ایرانی از طرف وزارت دفاع روسیه مشاهده نکرده است.

پیشتر؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری در واشنگتن مدعی شده بود: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، تا چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد».

وی افزود «این اطلاعات همچنین بیانگر آن است که ایران برای آموزش نیرو‌های روسیه به منظور استفاده از این پهپاد‌ها آماده می‌شود و نخستین جلسات آموزشی قرار بود از اوایل ژوئیه آغاز شود».

این در حالی است که جان کربی که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز هست، اعلام کرد: «ما هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه فروش پهپادهای ایرانی به روسیه صورت گرفته باشد در اختیار نداریم. ما نمی توانیم تایید کنیم که آموزشی در این رابطه صورت گرفته باشد.»

جان کربی و دیگر مقامات غربی بارها بر قدرت ویرانگر پهپادی ایران تاکید داشته اند. از همین روی، آنها می کوشند موضوعات منطقه ای و نیز قدرت پهپادی و موشکی ایران را نیز به مذاکرات با تهران اضافه کنند. 

برچسب ها: روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۲۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۲۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اروپا به همراه آمریکا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون از تروریست ها در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Lithuania
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
خودتون ادعا کردید، خودتون تکذیب می کنید؟ خود درگیری دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
ما فرا پهپاد میفروشیم نه پهپاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
شما حرف های بی سند زیاد زدید حرفهای مفت و پوچ و بی اساس .اصولا حمله کردن و غارت کشورها هم براساس حرف های بی سند شماست عراق و بمب اتمی و بمب شیمیایی و سوریه و...که یادتون نرفت چیزی رو ثابت کردید یا زدید به کار دزدی نفت و تانکرو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
به کوری چشم امپریالیسم مشاهده خواهد شد .
آخرین اخبار