در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۳۱۳ شرکت دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر محصولی دانش بنیان جواب دهد، اتفاقات بسیار مثبت مالی به همراه دارد؛ اما اگر خلاف آن اتفاق پیش آید ضرر‌های زیادی حاصل می‌شود.

سیدحسن قدسی پور، رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بانک ها اصولا روی ریسک نکردن اصرار دارند و دانش بنیان ها و‌ تولیدات این شرکت ها نیز به صورت ذاتی ریسک پذیر هستند و همکاری این دو می تواند ثمرات خوبی داشته باشد.

او گفت: به عنوان مثال دانشجویی که طرح و یا ایده ای را مطرح می کند، نمی توان گفت که آن طرح صد در صد اجرایی می شود و ریسک بالایی دارد. آن زمان هایی که طرح های دانش بنیان ‌بازدهی مناسبی را از خود نشان می دهند ریسک بالایی نیز دارند؛ یعنی اگر محصولی دانش بنیان جواب دهد، اتفاقات بسیار مثبت مالی را به همراه دارد، اما اگر خلاف آن اتفاق پیش آید ضرر های زیادی حاصل می شود .

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره مشکلات شغلی که دانشجویان با آن مواجه هستند، افزود : متاسفانه در کشورمان فرهنگ غلطی جا افتاده که خانواده ها همیشه به دنبال شغل های اداری و دولتی برای فرزندان خود هستند که این غلط است .

او گفت: این که می گویند دانش بنیان ها آینده خود را نمی دانند، ریسک به همین معنا است. باید خطر کرد و از انجام کارهای ساده و رضایت دادن به اتفاق های نه چندان سخت چندان راضی نباشیم. این اشتباه است و باید با جرئت و خلاقیت ، تحول و تنوع طلبی را برای دانش بنیان ها و دانشجویان معنی کرد. آن ها باید در این مسیر گام بردارند و آن وقت است که همین مسیر و همین شرکت‌های دانش بنیان می توانند تولید اشتغال کنند .

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ارتباط با شرکت های دانش بنیان وابسته به‌ این‌ دانشگاه گفت: دانشگاه امیرکبیر اکنون ۳۱۳ شرکت دانش بنیان دارد و حتما به دنبال افزایش آن هستیم. امیدواریم با فراهم کردن زیر ساخت ها هر چه سریعتر بتوانیم این‌عدد را بهبود بخشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار