سامانه بارشی مونسون که روزگذشته (دوشنبه) در جنوب سیستان و بلوچستان فعال شد امروز زاهدان را در برگرفت.

سامانه بارشی مونسون صبح امروز وارد زاهدان شد و پس از ریزش باران هوای این شهر را که در چند روز گذشته در غبار فرو رفته بود تلطیف کرد.

مردم زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان که برای نخستین بار است شاهد سامانه بارشی در این شهر آنهم در مردادماه هستند از نزول باران رحمت الهی به خیابان‌ها آمده و در زیر باران به شادی پرداختند.

شهروندان زاهدانی که امسال شاهد کمترین نزول باران بودند و هوای این شهر بیشتر درگیر پدیده گرد و خاک و تداوم گرما بود با ورود سامانه بارشی مونسون به شهرشان بسیار خوشحال شده و به از این نعمت الهی شکرگذاری کردند.

تمرکز سامانه بارشی مونسون برای روز پنجشنبه در زاهدان

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عمده تمرکز بارش‌های سامانه مونسون برای روز پنجشنبه در یک سوم میانی سیستان و بلوچستان از زاهدان تا ایرانشهر و همچنین روز جمعه در همین مناطق خواهد بود. 

علی ملاشاهی اظهارداشت: برای امروز در مناطق مرکزی، جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان شرایط برای سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌ها مهیا است .

وی بیان کرد: انتظار می رود سامانه مونسون در شمال سیستان و بلوچستان نیز به صورت رگبار پراکنده باشد.

رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای فردا چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی مونسون را به طور نقطه‌ای در این استان داریم اما پیش بینی می‌شود تا روز جمعه در ارتفاعات این مناطق شاهد سیلابی شدن مسیرها باشیم.

وی تصریح کرد: از نظر دمایی شاهد افت دما خواهیم بود و از روز جمعه بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شدید و باعث گرد و خاک می شود و از شرجی بودن هوا در این مناطق کاسته خواهد شد. 

ملاشاهی تاکید کرد: برای زاهدان تا روز پنجشنبه شاهد رگبار باران و جاری شدن رواناب خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار