رضایی:

سطح هشدار برای بارش‌های پیش رو در استان فارس قرمز اعلام شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از آمادگی حداکثری دستگاه‌های متولی حوزه بحران برای مدیریت شرایط پیش بینی شده خبر داد.

محمود رضایی در جلسه ستاد بحران استان که با محوریت موضوع بارش‌های پیش رو در فارس تشکیل شد، با عنوان اینکه سطح هشدار برای بارش‌های پیش رو در استان، قرمز اعلام شده است، گفت: با وجود اعلام قرمز بودن سطح هشدار، میزان آمادگی دستکاه‌های متولی حوزه بحران برای مدیریت شرایط پیش بینی شده به حداکثر رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: اداره کل هواشناسی استان فارس و سازمان هواشناسی کشور در این گونه موارد با توجه به اطلاعات موجود، شرایط جوی که می‌تواند منجر به ایجاد بحران شود را اعلام کرده و متناسب با آن اطلاعات در استان جلساتی در راستای مدیریت شرایط مذکور تشکیل می‌شود.

او به فعالیت سامانه بارشی شدید در هفته جاری و پیش‌بینی سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این راستا اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی‌های موجود، این بارش‌ها که تمام استان را در بر خواهد گرفت، بارش شدید باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و وقوع احتمالی تگرگ را باعث خواهد شد؛ ضمن اینکه جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی گسترده، طغیان رودخانه می‌تواند به آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی و تاسیسات شهری را نیز در پی داشته باشد. البته در برخی نقاط استان این بارش با شدت بیشتر و در بعضی نقاط میزان آن کمتر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با توجه به شرایط پیش رو اطلاعلات و هشدار‌های لازم به تمام دستگاه‌های اجرایی استان که عضو ستاد بحران هستند، ابلاغ شده و دستگاه‌های مذکور نیز به فراخور ماموریت‌های ذاتی خود در حوزه بحران پیش بینی‌های لازم را انجام داده و آمادگی مورد نیاز را ایجاد کرده اند.

رضایی با عنوان اینکه تمام تلاش ما در راستای به حداقل رساندن سطح خطرات ناشی از بارش‌های پیش رو در سطح استان است، گفت: ما به تازگی حادثه غم باری را ناشی از سیل شهرستان‌های واقع در شرق استان شامل نی ریز و استهبان و داراب تجربه کرده ایم که این حادثه دلخراش به از دست دادن ۲۳ نفر از هم وطنان عزیز ما منجر شد.

او با اشاره به تلاش‌های همکاری و امداد نیرو‌های مردمی منطقه باغ شاد، نیرو‌های بسیج و سپاه و پیگیری‌های ستاد بحران کشور و مسئولین استانی در این خصوص گفت: این حادثه غمبار از منطقه‌ای که ما اطلاعات کافی در مورد جزییات حادثه رخ داده در آن نداشتیم، تجربه‌ای بود که باید بتوانیم درس‌های لازم را از آن بگیریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با عنوان اینکه سطح هشدار برای بارش‌های پیش رو در استان فارس، قرمز اعلام شده است، گفت: با وجود اعلام قرمز بودن سطح هشدار، میزان آمادگی دستکاه‌های متولی حوزه بحران به حداکثر رسیده و تمام این دستگاه‌ها همه توان خود را برای کنترل و مدریت عواقب ناشی از این بارش‌ها و مقابله با هر گونه حادثه در هر نقطه از استان به کار بسته اند.

رضایی به آمادگی تمام شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان برای کنترل شرایط و مدیریت بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های مذکور اشاره و گفت: در گام اول اطلاع رسانی‌های جامع در خصوص احتمال بروز سیل و آبگرفتگی‌های مشکل ساز به تمام دستگاه‌های مرتبط و متولیان حوزه خدمت رسانی در سراسر استان انجام شده است و در این راستا امیدواریم با توجه به آمادگی‌های موجود، خسارات زیان بار از این بارش‌ها را شاهد نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار