معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و خطرات احتمالی، آبشار مارگون تعطیل می‌شود.

حجت الله گشتاسب گفت: به موجب تصمیم گرفته شده در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سپیدان و با حکم قضایی صادره از مراجع قضایی این شهرستان با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و احتمال بارش شدید نزولات جوی در پایان هفته و خطرات احتمالی ناشی از آن در مراکز تفریحی و گردشگری حواشی رودخانه و در مسیر احتمالی سیلاب از ۵ تا ۷ مرداد ماه منطقه گردشگری آبشار مارگون تعطیل اعلام شد.

منطقه حفاظت شده آبشار مارگون در ۵۰ کیلومتری شهرستان سپیدان قرار دارد، و وسعت این منطقه ۱۰ هزار هکتار و دارای اقلیم ایرانی تورانی است.

از جمله روستا‌های نزدیک به این طبیعت زیبا می‌توان به روستای مارگون و کمهر اشاره کرد. منابع آبی آبشار از کوه‌های برفی همچون کوه رنج و کوه برم فیروز تامین می‌شود. طبیعت چشم نواز مارگون دارای گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمندی است، آویشن، پونه کوهی، بابونه و برنجاس (بومادران) از جمله گیاهان دارویی ارزشمند در این منطقه است.

خارپشت ایرانی، خرس قهوه ای، خرگوش، گرگ، موش صحرایی، تشی، هامستر دم دراز، هامستر خاکستری، شغال، روباه معمولی، سمور و راسو از جمله گونه‌های جانوری منطقه حفاظت شده مارگون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
به به عجب جاییه
آخرین اخبار