سرپرست سازمان حمل نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری سنندج از محل اعتبارات داخلی نوسازی می‌شود.

حمید خضری گفت: ۸۸ دستگاه اتوبوس شامل ۴۷ دستگاه بخش دولتی و ۴۱ دستگاه بخش خصوصی در شهر سنندج وجود دارد که ۳۰ دستگاه از این تعداد فعال است.

سرپرست سازمان حمل نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: عمر ناوگان حمل و نقل بر اساس استاندارد‌ها باید ۱۰ سال باشد، درحالی که عمر ناوگان حمل و نقل شهری در سنندج ۱۴ سال است و بازسازی و نوسازی این ناوگان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

او می گوید: طرح بازسازی و نوسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات داخلی و دولتی در آواخر سال ۹۹ در سنندج کلید خورده که ۱۰ دستگاه اسکانیا از محل اعتبارات داخلی و ۸ دستگاه از محل اعتبارات دولتی نوسازی شده است.

به گفته خضری براساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار و ۱۰۰ نفر باید یک دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت سنندج به ۴۰۰ اتوبوس نیاز داریم.

سرپرست سازمان حمل نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: سهمیه شهرداری سنندج خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که ۸۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ناوگان عمومی از محل اعتبارات دولتی و ۲۰ درصد اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد.

به گفته  او روزانه ۶ تا ۷ هزار نفر به وسیله ۳۰ اتوبوس فعال در سطح شهر جابجا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.