فرصت یک هفته ای برای شناسایی مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در گرگان

معاون عمرانی فرماندار گرگان از فرصت یک هفته ای به شهرداری ها برای ساماندهی زباله‌گردان و شناسایی مراکز غیرمجاز تفکیک زباله خبر داد.

حجت یزدویی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گرگان گفت: تا یک هفته آینده شهرداری‌ها باید تمام مراکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات را شناسایی کنند و در این باره اقدام قانونی انجام دهند.

یزدویی بر لزوم ساماندهی زباله گرد‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا ضمن شناسنامه دار کردن و مدیریت آن‌ها بخشی از مشکلات ترافیکی، اجتماعی، سیما و منظر شهری مرتبط با این افراد برطرف شود.

او افزود: در امر مدیریت پسماند نیازمند هم افزایی همه بخش‌ها به ویژه شهرداری‌ها هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی که حضور و فعالیت زباله گرد‌ها و مراکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است را کاهش دهیم.

او افزود: در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در برخورد با مراکز غیرمجاز صورت گرفته است که باید ادامه دار باشد.

معاون عمرانی فرماندار گرگان افزود: پیگیری‌های تفکیک زباله از مبدا در دو سه سال اخیر در شهر‌های قرق، جلین و سرخنکلاته از پیشرفت فیزیکی برنامه ریزی شده عقب‌تر بوده است.

او گفت: تا یک ماه آینده شهرداری‌ها نسبت به اجرای اولیه این طرح در مسیر اصلی شهر اقدام و برای فرهنگسازی برنامه ریزی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.