با وجود تکمیل بودن تجهیزات آمبولانس‌ها در خراسان جنوبی، بالا بودن سن برخی از این خودرو‌ها سبب شده تا نیاز به بازسازی ناوگان اورژانس احساس شود.

عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند گفت: بالا بودن سن آمبولانس‌ها یکی از عواملی است که باید برای رفع آن، ناوگان اورژانس را بازسازی کرد.

او افزود: هم اکنون ۱۲۷ دستگاه آمبولانس در سطح خراسان جنوبی خدمت رسانی می‌کنند و علاوه بر این ها، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در اختیار داریم.

عباسی بیان کرد: به منظور پوشش هر چه بهتر حوادث در استان، ۲ فروند بالگرد نیز در خراسان جنوبی فعال است که یکی از آن‌ها در بیرجند و دیگری در طبس مستقر است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند گفت: شنیده‌هایی مبنی بر خرید چندین دستگاه آمبولانس از سوی اورژانس کشور وجود دارد، اما احتمالا امسال این اتفاق رخ نخواهد داد.

او تصریح کرد: آمبولانس‌هایی که از سوی اورژانس کشور تأمین می‌شود، بر حسب شرایط و شاخص‌هایی بین مراکز مختلف تقسیم و توزیع خواهد شد.

عباسی گفت: دستورالعملی در خصوص تجهیزات آمبولانس‌ها وجود دارد و بر اساس آن، تمامی تجهیزات لازم در آمبولانس‌های استان موجود است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس به محل‌های اعلامی در شهر‌ها را ۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: این رقم در میانگین کشوری ۸ دقیقه است.

او اظهار کرد: میانگین زمان حضور عوامل اورژانس در جاده‌های استان نیز ۹ دقیقه است که این زمان در کشور ۱۴ دقیقه در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: آمبولانس ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.