مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن و کی‌یف پس از حمله روسیه به اودسا، روی طرح جایگزین برای صادرات غلات اوکراین کار می‌کنند.

«سامانتا پاور» مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) مدعی شد که واشنگتن و کی‌یف پس از حمله روسیه به شهر بندری اودسا، روی طرح جایگزین (پلن B) برای صادرات غلات اوکراین کار می‌کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، «سامانتا پاور» که نماینده آمریکا در سازمان ملل بود، گفت: «طرح B شامل جاده، راه آهن و رودخانه و فرستادن لنج‌ها و تنظیم سیستم‌های ریلی به‌گونه‌ای است که آن‌ها با سیستم‌های ریلی هماهنگ‌تر شوند تا صادرات سریع‌تر انجام شود.»

علی‌رغم این‌که طرح B ایمن‌تر است، رئیس USAID اذعان کرد که در واقع هیچ جایگزینی برای حمل غلات کی‌یف از طریق دریا وجود ندارد، که کارآمدترین راه ممکن باشد.

مقامات اوکراینی روز دوشنبه ضمن تکرار ادعا‌های خود در مورد حملات موشکی روسیه به بنادر اوکراین گفتند آماده‌سازی‌های لازم برای از سرگیری صادرات غلات از بنادر این کشور آغاز شده است.

این سخنان در حالی مطرح شد که تلویزیون دولتی اوکراین روز یکشنبه در گزارشی اذعان کرد که موشک‌های روسی به منطقه انبار غلات در بنادر دریای سیاه اصابت نکرده و خساراتی به این منطقه وارد نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا و کانادا میتونن کل دنیا رو سیر کنن
آخرین اخبار