یک کارشناس مذهبی گفت: اگر خود را با مصائب امام حسین (ع) پیوند بزنیم، معلوم نیست که بعد از عزاداری‌ها پیوندمان با این حضرت همچنان حفظ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌مهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: اگر قرار باشد پیوندمان با امام حسین (ع) با مصائب این حضرت باشد، دیگر معلوم نیست که بعد از ایام محرم و عزاداری ارتباط ما با امام حسین حفظ شود؛ بنابراین به افرادی هشدار می‌دهیم که فقط با مصائب حضرت سر و کار دارند. این افراد یقین بدانند که ارتباطشان با امام قطع و وصل خواهد شد.

به گفته حجت‌الاسلام ماندگاری، اما اگر با فرهنگ حسینی مرتبط شویم، فرهنگ حسینی در تمام شئون زندگی ما معنا پیدا می‌کند. اما اگر زندگی‌مان با فرهنگ حسینی پیوند نخورد، معلوم نیست که مرگ و روز قیامتمان با امام حسین باشد. 

این کارشناس مذهبی گفت: خداوند انسان‌ها را حلال خلق کرده و یک‌سری قواعد را برایمان تعریف کرده است. خداوند فرموده اگر این قواعد را رعایت کنی، روز قیامت به من انسان تحویل می‌دهی. اما اگر قواعد را رعایت نکنی، نه تنها در روز قیامت بلکه در همه دنیا از انسانیت خارج می‌شوی. 

به گفته حجت‌الاسلام ماندگاری، اگر می‌گوییم که خداوند انسان را در روز‌های ابتدایی انسان آفریده به این معناست که انسانیت را از خدا امانت تحویل گرفتیم و باید همین انسانیت را در روز قیامت تحویلش بدهیم. این درحالی است که بعضی از انسان‌ها در روز قیامت حیوان هستند و این بلا را خودشان بر سر خودشان آوردند. 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر حواسمان نباشد و با یک شعار غلط زندگی کنیم که گفته می‌شود عزاداری‌ها به جای خود و موسیقی، نوشیدنی‌های حرام و بد مستی‌هایمان هم به جای خود، جسممان با حرام پر می‌شود و هیچ تضمینی وجود ندارد که این انسانیت تا ابد حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار