مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: حذف و جایگزینی تمام مدارس سنگی و کانکسی در نقاط مختلف استان اصفهان نیازمند ۲۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مجید نسیمی، گفت: در حال حاضر ۲۱ مدرسه کانکسی دارای ۲۴ کلاس درس با جمعیت دانش‌آموزی ۱۷۶ نفر در شهرستان‌های بویین  میاندشت، فریدونشهر و چادگان برپاست.

وی اظهار داشت: برای حذف مدارس کانکسی ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان همچنین از وجود ۳۸ مدرسه با ۱۲۸ کلاس درس سنگی و جمعیت دانش‌آموزی حدود یک هزار نفر در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر و کاشان  خبر داد و اعتبار لازم برای جایگزینی مدارس سنگی را بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان ذکر کرد.

نسیمی در باره دلیل دایر شدن مدارس کانکسی و سنگی در مناطق مختلف استان گفت: بخشی از این موضوع بدلیل شرایط اقلیمی (کوهستانی و کویری) و بخش دیگری مربوط به کم بودن جمعیت دانش‌آموزی آن مناطق است.

وی با بیان‌اینکه راهکار تحقق این مهم تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز است، افزود: در راستای آخرین اقدامات برای جایگزینی مدارس کانکسی تاکنون ۲ مدرسه تحویل و جایگزین شده و احداث هفت مدرسه نیز در دست اجراست و برای جایگزینی مدارس سنگی نیز تاکنون سه مدرسه تحویل و جایگزین شده و ساخت سه مدرسه نیز در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: همچنین پنج مدرسه کانکسی استان با جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر است که در طرح کشوری شهید پناهی، مدرسه‌ای جایگزین آن ساخته خواهد شد.

طرح شهید دانش‌آموز "رضا پناهی" به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از ۲۸ تیر آغاز شد و در قالب آن ساماندهی یک هزار و ۱۲۶ مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای۱۰ دانش آموز در کشور در دستور کار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان مناطق عشایری نیازمند فضای آموزشی وجود ندارد، ولی در بحث رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار اعتباری بالغ بر۱۰۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده که کنون برای احداث ۳۱ مدرسه با زیربنای حدود ۲۹هزار مترمربع و ۲۱۰ کلاس درس در حال اجراست.

نسیمی با بیان اینکه در استان مدرسه کپری وجود ندارد، یادآور شد: به قول وزیر اسبق آموزش و پرورش در سال ۹۸ تمام مدارس خشت و گلی در استان برچیده شد.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.