فرماندار قم تاکید کرد خادمان حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران باید از ماسک استفاده کنند.

عباس ذاکریان روز دوشنبه در سی و سومین جلسه قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی و کارگروه نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار امام رضا (ع) فرمانداری گفت: خادمان حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران باید از ماسک استفاده کنند تا زائران نیز ماسک زدن را جدی بگیرند.

فرماندار قم می گوید: اگر خادمان ماسک داشته باشند، زائران و کسانی که وارد این اماکن مقدس می‌شوند نیز مسائل بهداشتی را جدی‌تر می‌گیرند.

او با تاکید بر توجیه و اقناع‌سازی خادمان حرم و جمکران مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک گفت: نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید تشدید شود و خادمان سلامت که کار‌های زائران را رتق و فتق می‌کنند نیز به استفاده از ماسک تذکر دهند.

فرماندار قم در ادامه کمک دستگاه‌هایی مانند هلال احمر را مورد تاکید  قرار داد و گفت: در بحث مراسم‌های آیینی بیشترین قشری که مقررات بهداشتی را رعایت کردند، هیئت‌های مذهبی بودند.

به گفته ذاکریان  اهتمام مسئولان به استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پایبندی بقیه افراد به این مسائل ضروری است.

او همچنین  شیوع بیماری التور در استان‌های غربی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بیماری وبا نیز جدی است از این رو می‌طلبد که در هیئت‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی با جدیت به این موضوع پرداخته شود، عمده بحث نیز این است که آموزش گذاشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
احترام به بهداشت و سلامت و نظافت خود اصل اصیل رکن رکین می باشد.اهمیت و ضرورت و اولویت بهداشت عمومی بهداشت فردی بهداشت اجتماعی بهداشت حرفه ای بهداشت روان و در یک تصویر و نما و جهت عالی تر و بهتر و بیشتر ضرورت رعایت کردن ضوابط و مقررات بهداشتی در همه صنوف و سطوح و بازار و اماکن عمومی و خصوصی مساجد تکیه ها حسینیه ها هیات های دینی و مذهبی و گاراژها غذاخوری ها تعمیرگاهها اتوبوسرانی تاکسیرانی اتومبیل های شخصی مسافربری شخصی میوه فروشی ها فروشگاههایی لبنی پروتئینی و غذایی رستوران ها فست فودها چلوکبابی ها کله پزی ها و کلا همه انواع و اقسام اصناف یک کمک شایان توجه و جدی و مهم و حساس هست.همه ادارات نهادها ارگان ها سازمان ها مرتبط و غیر مرتبط می بایست به حوزه بهداشت بسیار بسیار بسیار دقت کنند چون سلامتی مساله حیاتی و ارزنده ای هست.بهداشت=سلامتی
آخرین اخبار