نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد یک سوم شهروندان آمریکا معتقدند در آینده نزدیک باید علیه دولت این کشور از اسلحه استفاده کنند.

نظرسنجی جدیدی که در دانشگاه شیکاگو انجام شد بیانگر آن است که از هر ۳ آمریکایی یک نفر معتقد است در آینده نزدیک باید از اسلحه در مقابل دولت آمریکا استفاده کند.

به گزارش هیل، یک سوم از آمریکایی‌ها می‌گویند دولت این کشور ازهم پاشیده است و حدود دو سوم از جمهوریخواهان هم بر این باورند که دولت آمریکا «فاسد و متقلب» است.

۲۸ درصد از کل افراد این نظرخواهی و ۳۷ درصد از افرادی که اسلحه دارند معتقدند به زودی درشرایطی قرار خواهند گرفت که باید برای دولت از اسلحه استفاده کنند.

در این میان ۳۵ درصد از جمهوریخواهان با این مسئله موافق بودند در حالیکه این میزان یک نفر از هر ۵ دموکرات بود.

در همین زمینه این نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها نتایج انتخابات را منصفانه ارزیابی کردند در حالیکه این میزان در میان جمهوریخواهان ۳۳ درصد گزارش شده است.

نتایح این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که کمیته تحقیقات درباره کنگره روند این تحقیقات را تقریبا به سرانجام رسانده و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین، را مقصر اصلی این حملات و تشویق کننده در این زمینه می‌داند.

هفته گذشته «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، گفت تعداد سلاح در این کشور از شمار شهروندان آمریکایی بیشتر است و این تعداد سلاح، آفریقایی تبار‌ها را بیش از دیگران تهدید می‌کند.

متمم دوم قانون اساسی آمریکا این اجازه را به شهروندان این کشور می‌دهد تا آزادانه اقدام به خرید سلاح گرم و حمل آن کنند.

تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ هزار آمریکایی در خشونت‌های ناشی از سلاح گرم جان خود را از دست دادند، اما لابی‌های قدرتمند اسلحه سازی در آمریکا مانع از هرگونه اعمال محدودیت در فروش سلاح در این کشور می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار