دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی بر رعایت شاخصه‌های عفاف و حجاب کارکنان نظارت کامل داشته باشند.

مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: این مسئولیت برعهده مدیران دستگاه‌ها وجود دارد که به صورت مستمر در خصوص رعایت شاخصه‌های پوشش و عفاف و حجاب کارکنان خود نظارت کامل را داشته باشند.

او افزود: دولت به عنوان کارفرما حق دارد برای کارکنان استخدام شده شاخص‌هایی در نظر بگیرد که احصای شاخص‌های عفاف و حجاب مربوط به کارکنان دولت از وظایف ستاد امر به معروف کشور است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: این وظیفه مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده ستاد امر به معروف کشور بود اما اجرایی نشده بود.

رضایی بیان کرد: ستاد امر به معروف کشور در سال ۱۴۰۰ این شاخص‌ها را احصا و متناسب با آن این موضوع را به همه استان‌ها و سپس به ادارات زیرمجموعه ابلاغ کرد.

او تصریح کرد:براین اساس ستاد امر به معروف کشور موظف شده است در خصوص رعایت این شاخصه‌ها و مولفه‌های عفاف و حجاب کارکنان دولت گزارشی تهیه و به مدیران دستگاه‌ها ارائه کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تأکید کرد: در قالب این موضوع بیش از هزارو ۶۰۰ مکان در ۵۳ اداره بازدید و حدود ۵۵ نامه شخصی مفتوح به ادارات ارسال شده است.

رضایی اظهار کرد: حدود ۱۴۰۰ مشکل در این زمینه وجود داشته که برخی از آن‌ها مربوط به ابلاغ نشدن شاخص‌ها به زیرمجوعه‌ها بوده و در فرصت یک هفته‌ای بیش از ۹۵ درصد آن رفع شده است.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.