مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: سهم امسال استان اصفهان برای مقاوم سازی خانه های روستایی ۱۰ هزار واحد تعیین شده که از این تعداد حدود ۶۲۵ واحد به صورت انبوه ساز و مابقی بصورت انفرادی در دست اقدام است.

غلامحسین خانی گفت: برای نوسازی هر خانه فرسوده روستایی، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان عاملی بازدارنده در پیشرفت انعقاد قرارداد‌های جدید شده است.

وی تاکید کرد: از متقاضیان می‌خواهیم نسبت به دریافت این وام و شروع کار اقدام کنند و در صورت افزایش سقف تسهیلات مازاد آن به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

خانی تصریح کرد: برغم صورتجلسه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و ابلاغ بانک مرکزی و نامه استاندار اصفهان مبنی بر افزایش سقف تسهیلات، تاکنون به دلیل ارسال نکردن تضمین نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، افزایش سقف تسهیلات محقق نشده و به همین دلیل ساخت و ساز در روستا‌ها بشدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مسکن روستایی در قیاس با مسکن شهری بدلیل ماهیت آن، از جمله نیروی کار ارزان، زمین ارزان، سرعت جذب اعتبارات مصوب و ساخت مسکن می‌تواند به عنوان محرک توسعه اقتصادی زود بازده ایفای نقش کند.

وی گفت: ۶۶ هزار و ۷۲ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون بهسازی و مقاوم سازی شده است؛ طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شده و تاکنون ۷۰ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات این طرح شدند.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان با تجربه‌ترین نهاد در امر ساخت و ساز روستایی و بازسازی حوادث، از سال ۱۳۸۴ با ارائه برنامه‌ای مدون، احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در برنامه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح کمی و کیفی واحد‌های مسکونی روستایی از اهداف کلی این طرح است، ادامه داد: استحکام، زیبایی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی از مهمترین اهداف کیفی این طرح محسوب می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: سهم این استان از این طرح در سال‌های ۸۴ تا کنون ۷۰ هزار و ۲۶۸ واحد بوده است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار