نوبت گیری برای متقاضیان جهش تحصیلی سال ۱۴۰۱ در کردستان از ۲۸ تیرماه سال جاری شروع و تا اواسط مردادماه ادامه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آنجایی که افراد تیزهوش و سرآمد، از سرمایه‌های واقعی هر جامعه محسوب می‌شوند، توجه و اهتمام جدی به مسائل آموزشی و پرورشی آنان از جمله وظایف خطیر مسئولین جوامع به ویژه دست اندرکاراننظام آموزشی هر کشور محسوب می‌شود.

طالب محمدی گفت: مطابق بند ب ماده ۱۸ مصوبه جلسه ۷۹۳ مورخ ۲۳/۸/۱۳۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش (آیین نامه پیشرفت تحصیلی و تربیتی)، تایید صلاحیت هوشی و ویژگی‌های روانی دانش آموزان ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی به عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی گذاشته شده است.

 او می گوید: برنامه جهش تحصیلی مختص دوره ابتدایی و شامل پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم می‌باشد؛ جهش پایه اول به سوم و جهش برای بار دوم نیاز به مجوز کمیسیون خاص منطقه دارند. 

رئیس اداره استثنایی کردستان گفت: در این فرایند مدیر آموزشگاه ابتدایی محل تحصیل دانش آموز متقاضی، با مراجعه به سامانه سنجش و پرداخت وجه به مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰ ریال از درگاه پرداخت الکترونیکی به حساب خزانه، نسبت به نوبت گیری دانش آموزان مشمول اقدام می کنند.

محمدی گفت: تاکنون ۶۷ نفر در سامانه نوبت گیری شده اند و فرایند ارزیابی آنان توسط آزمایندگان تخصصی مجرب در حال انجام می‌باشد.

به گفته او به منظور جلوگیری از تاثیر تکرار و تمرین برنتیجه آزمون، ارزیابی هوش فقط یکبار اجرا می‌شود و نتیجه نیز برای مدیرآموزشگاه پس از ۲ روز قابل رویت می‌باشد.

گفتنی است؛ سال گذشته تعداد ۸۳ نفر در فرایند جهش تحصیلی، مورد ارزیابی هوشی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۲ نفر صلاحیت ارتقا به پایه بالاتر را پیدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.