مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح آموزش مهارت در مراکز واقعی در واحد‌های خدماتی قابل اجرا است و ۵ هزار و ۲۰۰ مربی هم برای مهارت آموزی هنرجویان فعالند.

طاهر پور مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جلسه شورای عالی مهارت استان قزوین افزود: یکی از طرح‌ها آموزش مهارت در مراکز واقعی است که در آن به جای اینکه فرد در مراکز دوره ببیند زیر نظر استادکار دوره خود را طی می‌کند.

وی افزود: با این روش دیگر نیازی به خرید وسایل از سوی هنرجو نیست.

مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در مراکز دولتی هزینه‌ها بر عهده خود ما است و در واقع برای دریافت نیاز جامعه با چالش رو به رو هستیم.

طاهر پور افزود: در این طرح دوره‌ها ۱۰۰ ساعت است و در پایان دوره گواهینامه در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای دریافت گواهینامه بین المللی نیاز است که فرد امتحان بدهد.

مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در این طرح فرد مهارت آموز حقوق دریافت نمی‌کند.

طاهر پور افزود: فرد مهارت آموزباید بالای ۱۵ سال باشد.

به گفته وی، بیش از ۵۰درصد کار آموزان بعد از دانشگاه به مراکز ما مراجعه می‌کنند.

سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: تاکید آموزش و پرورش بر تقویت هنرستان‌ها است.

وی بیان کرد: با برخی از کارخانه‌ها قرارداد نوشته ایم که دانش آموزان بتوانند مهارت آموزی را بهتر یاد بگیرند که از جمله آن می‌توان به کارخانه نیرومحرکه اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: درچند سال اخیر کتاب‌ها تغییر کرده، اما تجهیزات تغییر نکرده است و کمبود نیروی آموزش دهنده بسیار قابل توجه است.

سیاهکالی مرادی افزود: فراوری گیاهان دارویی، معرق کاری و منبت کاری، مددکاری، چاپ، حمل و نقل وطلاسازی از رشته‌هایی است که اگر موانع ان برداشته شود دانش آموزان به سوی آن‌ها گرایش دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.