استان قزوین یکی از استان‌های برتر در تبدیل وضعیت ایثارگران است

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر از دستگاه‌های اجرایی، استان قزوین یکی از استان‌های برتر در تبدیل وضعیت ایثارگران است.

محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری در خصوص روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید تبدیل وضعیت شوند و پیگیری‌های لازم برای تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های مشمول در حال انجام است.

وی افزود: در مکاتباتی که در سال ۱۴۰۰ و همچنین ۱۴۰۱ داشته ایم، حدود ۴ هزار نفر شناسایی و پیگیری‌ها برای تبدیل وضعیت نتیجه بخش بوده و خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شده یا مراحل اداری را طی می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: گزارش تبدیل وضعیت را به صورت روزانه از دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها دریافت می‌کنیم و وضعیت شغلی ایثارگران با همکاری بنیاد شهید در سامانه مرتبط ثبت می‌شود.

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه همکاران دفاتر امور شهری و روستایی استانداری به صورت ویژه پیگیر تبدیل وضعیت شاغلین ایثارگر در شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هستند، گفت: شهرداری‌ها همکاری خوبی دارند و گزارش‌های دریافتی از اجرای کامل قانون در شهرداری‌ها می‌باشد.

آخوندی در خصوص اجرای بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه اضافه کرد: بر اساس این قانون باید همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند که بدین منظور مرحله اول آزمون اختصاصی برگزار شده و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری مرحله دوم آغاز شده است.

وی اظهار داشت: تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استان قزوین در مرحله اول پذیرفته شده اند، اما دستگاه‌ها به دلیل عدم پیش بینی اعتبار، از پذیرش پذیرفته شدگان خودداری می‌کنند.

مشاور استاندار ادامه داد: پیگیری‌هایی برای تامین اعتبار داشته ایم و خوشبختانه خبر‌های خوبی از توافق برای تامین اعتبار پذیرفته شدگان شنیده می‌شود که امیدواریم این موضوع ظرف روز‌های آینده انجام شود.

آخوندی گفت: در مرحله اول آزمون استخدامی در کشور ۵ هزار و ۵۱۵ نفر جذب صورت گرفت که در مرحله تکمیل ظرفیت به عدد ۶ هزار ۹۶۰ نفر رسید و آزمون مرحله دوم نیز به زودی آغاز می‌شود.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین با اشاره به در پیش بودن ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری و همچنین آغاز نگارش برنامه هفتم در سطح کشور، دگفت: در این زمینه نیز رایزنی‌هایی با متولیان نگارش برنامه و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان داشته ایم و در حال تدوین پیشنهادات برای گنجاندن تقاضا‌های ایثارگران در برنامه هفتم توسعه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار