عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که سامانه مؤدیان هنوز اشکالات جدی خودش را دارد.

بهروز محبی نجم آبادی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نبود شفافیت یکی از ریشه های رانت در کشور است و اگر حساب اداره کننده یک فروشگاه مستقیم به دستگاه کارتخوان متصل باشد و به دقت مورد بررسی قرار بگیرد، زمینه فرار مالیاتی به حداقل خواهد رسید.

تیر ماه امسال وزارت امور اقتصادی و دارایی سامانه مؤدیان مالیاتی را راه اندازی کرد.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد سازمان امور مالیاتی اطلاعیه مربوط به استفاده از این سامانه را اعلام می کند.

بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که سال ۹۸ به تصویب رسید، خرده فروشی­‌ها و واحدهای صنفی که مستقیم با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند، باید هم در سامانه مؤدیان عضو شوند و هم از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

به گفته سازمان امور مالیاتی، فعالان اقتصادی باید عضو سامانه پایانه‌های فروشگاهی شوند و در چارچوب استانداردهای این سازمان، صورت حساب‌های الکترونیکی ارسال کنند. مؤدیان مالیاتی هم در صورت عمل نکردن به قانون جریمه خواهند شد.

سامانه مؤدیان کمک می کند تا کشور از روش سنتی دریافت مالیات عبور کند و هوشمند شود.

پیش بینی رئیس سازمان امور مالیاتی در خرداد ماه نشان می دهد که با اجرایی شدن سامانه پایانه‌های فروشگاهی بیش از ۱۰ میلیون فعال اقتصادی با این سامانه می توانند ارتباط پیدا کنند.

آقای محبی نجم آبادی گفت: برخی پزشکان تلاش می کنند افراد از کارتخوان استفاده نکنند؛ او همچنین خواستار برخورد شدید دولت با این موارد و جلوگیری از فرار مالیاتی با استقرار دولت الکترونیک در کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام خود شما سود می برید و الا راهکار بسیار ساده و سریع است . یعنی شما نمی دانید سکه و ارز در بانک نگهداری نمی شود ؟ قاچاقچی با سامسونت مواد می دهد و پول نقد می گیرد ؟ یعنی اینقدر جاهل هستید . لذا خیلی ساده که برای هر بی سوادی هم قابل فهم است . حذف نقدینگی اعم از ارز ، ریال ، سکه و جواهرات مازاد بر نیاز . البته با طرح اینجانب که سوراخ فرار برای خودتان نگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
فقدان شفافیت؟
می دانید چرا از پذیرفتن اف ای تی اف سرباز می زنند ؟ چون شفافیت نمی خواهند. می دانید چرا برخی ارگانها نهادها مالیات نمی دهند و حسابرسی هم نمی شوند چون شفافیت نمی خواهند .... چه کسانی شفافیت نمی خواهند؟ همانها که ثروت ملی را یا برای خودشان و فرزندانشان می خواهند و یا خرج گروهها و سازمانهای خاص می کنند. پس شفافیت معنی ندارد
آخرین اخبار