رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حدود ۸۴ درصد از جامعه هدف دز دوم و جدود ۴۶ درصد هم دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر دیدبان گفت: در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال حدود ۳۸ درصد دوز اول و حدود ۳۰ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند.

وی افزود: در گروه سنی بزرگسالان نیز ۹۰ درصد از هم استانی‌ها نوبت اول حدود ۸۴ درصد نوبت دوم و ۴۵٫حدود ۴۶ درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

این مقام مسئول با توجه به سوالات هم استانی‌ها در خصوص سبد واکسیناسیون نیز گفت: طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسن آسترازنکا از سبد واکسیناسیون خارج شده و مابقی واکسن‌ها موجود است و هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون واکسن خود را تزریق کنند.

دیدبان ضمن ماموریت دادن به معاونت بهداشتی در خصوص جدیت بیشتر در امر تزریق واکسن از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای انجام واکسیناسیون به میدان بیایند و یاری گر دانشگاه علوم پزشکی باشند.

دیدبان افزود:موج هفتم کرونا با سویه غالب BA۵ در حال شیوع است که ناشی از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و گذشت زمان واکسیناسیون است.

وی اضافه کرد: با اینکه دو هفته از شروع پیک جدید میگذرد، اما شیب بسیار تندی را در تعداد بستری مبتلایان به کرونا داریم، اما خوشبختانه میزان فوتی‌ها افزایش نداشته است.

رییس دستگاه سلامت استان در خصوص وضعیت رنگ بندی کرونا در استان اضافه کرد: شهرستان آوج در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد رنگ بندی کرونایی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار