مهم‌ترین حوادث یکم مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه یکم مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری فیشینگ کار کازرونی

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری یک متهم ۱۷ ساله و کشف ۵۰۰ پرونده فیشینگ از طریق ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: پس از بررسی فنی و اظهارات شکات پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.

عاقبت متهم

این مقام انتظامی گفت: پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا، در این خصوص یک متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: متهم در مواجهه با مستندات پلیس به برداشت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۵۰۰ کارت بانکی شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: شهروندان هر گونه محتوا، برنامه و یا پیام مشکوک در فضای مجازی را به پلیس فتا اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی گفت: سارقان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری قاتل کمتر از ۱۲ ساعت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۱۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل مردی ۳۶ ساله در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۱۸ ساله با ضربات چاقو مردی ۳۶ ساله را به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند هویت قاتل را شناسایی و در کمتر از ۱۲ ساعت وی را در طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: قاتل علت و انگیزه خود از وقوع این قتل را اختلاف با مقتول به علت مسائل شخصی عنوان کرد.

کشف ۷۵ رأس گوسفند قاچاق در سروستان 

فرمانده انتظامی سروستان گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی، ۷۵ رأس گوسفند قاچاق کشف شد.

سرهنگ آرش بخشایی مطلق گفت: ماموران انتظامی شهرستان سروستان هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی در محور شیراز- سروستان یک دستگاه کامیون حامل احشام را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌ها مشخص شد این کامیون حامل ۷۵ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی است که دراین خصوص خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با اشاره به اینکه ارزش احشام مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کلاهبرداری رایانه‌ای همچنان پیشتاز

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: از ابتدای امسال تا کنون، کلاهبرداری رایانه‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال، بیشترین میزان وقوع را در بین جرائم رایانه‌ای داشته است.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: با بررسی انجام شده از پرونده‌های متشکله در پلیس فتا از ابتدای سال جاری تاکنون، کلاهبرداری رایانه ای، برداشت غیرمجاز از حساب و هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین میزان وقوع جرائم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال، بیشترین میزان وقوع را در بین جرائم رایانه‌ای داشته است، گفت: کلاهبرداران اینترنتی اغلب با سوء استفاده از سایت‌های کاربرمحور مانند سایت دیوار و در قالب فروش اینترنتی از طریق صفحات مجازی، قربانیان خود را به دام می‌اندازند که در راستای ناکام گذاشتن کلاهبرداران، ضروری است شهروندانی که قصد خرید اینترنتی دارند با حساسیت زیاد مشخصات، آدرس و تلفن فروشنده را مورد بررسی و پس از حصول اطمینان نسبت به واریز وجه یا بیعانه اقدام و پس از تحویل کالا هزینه آن را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت: کلاهبرداری با سوء استفاده از سامانه ثنا و یا برنده شدن در مسابقات صدا و سیما و ترغیب شخص به آمدن جلو دستگاه خود پرداز نیز از شگرد‌های لو رفته کلاهبرداران است، ولی به علت بی توجهی برخی کاربران، همچنان قربانی می‌گیرد.

سرهنگ قسام گفت: با افزایش آگاهی و هوشیاری کاربران برای در اختیار نگذاشتن کارت بانکی و رمز آن به افراد نامطمئن، وارد کردن رمز کارت بانکی توسط شخص در موقع خرید و خودداری از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار ناآشنا، می‌توان از میزان وقوع جرم برداشت غیرمجاز از حساب نیز پیشگیری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه طی امسال، ۱۰۳ درصد جرائم به وقوع پیوسته در حوزه فضای مجازی کشف و ۱۰ متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شده اند؛ بر ارتقای آگاهی و افزایش سواد رسانه‌ای کاربران در جهت استفاده صحیح از فضای مجازی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار