مسئولان و مدیران فارس در پی وقوع سیل استهبان در پیام‌هایی جداگانه درگذشت جانباختگان این حادثه را تسلیت گفتند.

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در پی وقوع حادثه سیل استهبان در پیامی خطاب به امام جمعه و فرماندار استهبان و اهالی این شهرستان آورده است: استماع خبر وقوع سیل هولناک اخیر و جان باختن جمعی از هموطنان شریف مان، موجب تاثر و تالم خاطر شدید شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است؛ هرچند که صبر بر این ضایعه مولمه سخت و جانکاه است لیکن از آنجا که فرموده اند: «وَاصْبِرْ عَلَیٰ مَا أَصَابَکَ ۖ إِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ» مشیت و مقدرات الهی را ارج نهاده و به درگاه رفیعش سر تعظیم فرود می‌آوریم.

آیت‌الله دژکام در این پیام مجدداً ارتحال این عزیزان را تسلیت و برای آن به حق واصل شدگان غفران و رحمت واسعه الهی و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرده است.

او همچنین در این پیام، فردا دوشنبه دوم مردادماه را بواسطه این مصیبت الهی عزای عمومی در شهرستان استهبان اعلام کرد. 

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در پی جاری شدن سیل در ۳ شهرستان شرقی استان فارس و درگذشت و مفقود شدن تعدادی از هموطنان پیامی را صادر کرد.

در متن پیام استاندار فارس آمده است:حادثه ناگوار جاری شدن سیل در شهرستان استهبان و کشته شدن تعدادی از هموطنان عزیزانمان مایه تاسف و تاثر عمیق اینجانب شد.

در ادامه این پیام نوشته شده است: مدیران و مسئولین استان فارس با کمال جدیت، در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند و نیرو‌های امدادی، نظامی، انتظامی و درمانی نیز لحظه‌ای از رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان این حادثه غفلت نخواهند کرد.

استاندار فارس افزوده است: اینجانب با تسلیت این حادثه تأسف بار به خانواده‌های این عزیزان و هم دردی با ایشان، برای درگذشتگان از درگاه الهی آرزوی مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌نمایم.

پیام تسلیت فرمانده سپاه فجرفارس

سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجرفارس در پی وقوع سیل در شهرستان استهبان پیام تسلیتی صادر کرد.

دراین پیام آمده است:

وقوع سیل در شهرستان استهبان موجب جان باختن تعدادی از عزیزان هم استانی از شهرستان‌های استهبان، نیریز، فساوداراب گردیداینجانب به نمایندگی از همه نیرو‌های سپاه مستقر در استان فارس ضمن. ابرازهمدردی با خانواده‌های داغدار، این مصیبت بزرگ را تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان از درگاه ایزد منان صبر و اجر مسئلت دارم.

امدادرسانی از ساعات ابتدایی وقوع سیل

فرهاد سعدی فرماندار ویژه شهرستان داراب نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف از وقوع این رخداد گفت؛ وقوع این رخداد طبیعی که منجر به فوت تعدادی از هموطنان و آسیب دیدگی عده‌ای از عزیزانمان گردید روح و جانمان را به درد آورد.

سعدی ادامه داد: اینجانب با اندوه فروان و در نهایت تاسف و تالم و تاثر جان باختن تعدادی از فرزندان این مرز و بوم را به ساحت مردم شریف و بویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض نموده و برای مصدومان حادثه آرزوی سلامتی دارم.
فرماندار ویژه داراب با بیان اینکه هنوز از سرنوشت تعدادی از حادثه دیدگان اطلاع دقیقی در دسترس نیست اضافه کرد:کلیه نیرو‌های امدادی، دستگاه‌های خدمت رسان، گروه‌های جهادی و مردم انقلابی شهرستان از ساعت ابتدایی رخداد تا کنون مشغول به جستجو و امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

ضرورت بکارگیری اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حوادث

علی رضا پاک فطرت با صدور پیامی درگذشت جان باختگان سیل روز جمعه در شرق فارس را تسلیت گفت: انا لله و انا الیه راجعون در پی وقوع سیل روز گذشته درمنطقه رودبال شهرستان استهبان متاسفانه تعدادی از هموطنان و هم استانی‌های عزیز جان باختند و تعدادی زخمی شدند.

وی ابراز کرد: بدینوسیله ضایعه درگذشت عزیزان هم استانی را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای درگذشتگان آمرزش و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان فارس درخواست کرد: از استاندار محترم، دست اندرکاران و مسولین امر بخصوص در بخش‌های امدادی و درمانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان انتظار است که ضمن رسیدگی به وضعیت جانباختگان مصدومین و خانواده‌های محترمشان، تمامی اقداماتی که باعث پیشگیری از وقوع چنین حوادثی می‌شود را در دستور کار قرار داده و خسارات بوجود آمده از طرق ممکن جبران نمایند. 

پیام تسلیت مدیرکل صدا و سیمای فارس

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس در پی وقوع سیل منطقه رودبال استهبان و جان باختن تعدادی از هم وطنانمان، پیام تسلیتی صادر کرد .

در این پیام آمده است :

حادثه غافلگیر کننده سیلاب منطقه رودبال که منجر به جان باختن تعدادی از هم استانی های عزیز و آسیب دیدگی جمع کثیری از خانواده ها گردید موجب تالم و تاثر اینجانب و همکارانم در صداوسیمای مرکز فارس شد ، گرچه از اولین دقایق دریافت این خبر ناگوار بر اساس رسالت رسانه ای اطلاع رسانی و انتقال اخبار و تصاویر در سطوح مختلف انجام شد و همچنان از طریق ایجاد ارتباط با مسولین خدمتگزار استان گزارش لحظه به لحظه اقدامات جمعی مدیران استان به اطلاع مردم شریف و به ویژه اهالی مناطق آسیب دیده می رسد اما اندوه از دست دادن هم استانی ها جان و دل ما را آزرده است.

با امید به درگاه حضرت احدیت برای جبران و کاهش آلام داغدیدگان و عرض تسلیت به بازماندگان برای عزیزان از دست رفته از خداوند منان رحمت و غفران واسعه الهی مسئلت می نمایم و شریک غم و اندوه عزیزان هم استانی هستیم.

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری فارس

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با تسلیت درگذشت جمعی از هم وطنان در سیل استهبان، بر بررسی و برخورد احتمالی با مقصران احتمالی این حادثه تاکید کرد.

در پیام رئیس کل دادگستری فارس آمده است: حادثه دلخراش سیل در شرق فارس و شهرستان استهبان که منجر به درگذشت جمعی از هموطنان گردید، موجب اندوه و تأثر فراوان شد.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه قضایی استان فارس این مصیبت بزرگ را به ملت شریف ایران و هم استانی‌های گرانقدر به خصوص مردم شریف شهرستان‌های استهبان، داراب، فسا و نی ریز و خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده تسلیت عرض نموده؛ از درگاه پروردگار متعال برای درگذشتگان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مصدومان این حادثه تلخ، شفای عاجل مسئلت دارم.

بی تردید دستگاه قضایی استان ابعاد مختلف این حادثه ناگوار را بررسی و در راستای کاهش آلام مصیبت دیدگان با مقصران احتمالی و سهل انگاران در اطلاع رسانی به موقع برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

پیام تسلیت تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) 

حجت الاسلام و المسلمین ابرهیم کلانتری وقوع سیل استهبان و درگذشت جمعی از هم وطنان این حادثه را تسلیت گفت.

پیام تسلیت تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در پی حادثه سیل شهرستان استهبانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حجت الاسلام و المسلمین ابرهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در پی جاری شدن سیل در شهرستان استهبان و درگذشت جمعی از هم‌میهنان، پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) آمده است:

در آستانه ماه محرم الحرام و ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، حادثه ناگوار جاری شدن سیل در شهرستان استهبان و ارتحال جمعی از هم‌وطنان عزیزمان، موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه مولمه و تأسف‌بار به خانواده‌های داغدار این عزیزان و هم‌دردی با ایشان، برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای جمیع بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس 

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی جان باختن تعدادی از شهروندان را در حادثه سیل رودبال شهرستان استهبان تسلیت گفت.

در متن پیام سردار "رهام بخش حبیبی" آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسف بار حادثه سیل در شهرستان استهبان که موجب جان باختن و مصدومیت تعدادی از شهروندان شد، اندوه و تألم فراوانی را پدید آورد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، برای جان باختگان این حادثه طلب آمرزش و غفران الهی و برای مصدومان شفای عاجل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

شایان ذکر است، مجموعه انتظامی استان فارس ضمن تلاش برای تامین امنیت مطلوب در مناطق سیل زده، با بهره گیری کامل از توان و امکانات موجود تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی برای کمک و امداد رسانی در کنار شهروندان آسیب دیده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار