مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: طرح جمع‌آوری داده‌های محیط‌زیست دریایی کشور در حال اجراست.

آقای طالبی‌متین با اشاره به اینکه اطلاعات به‌دست‌آمده از شرایط گونه‌های دریایی موجود در کشور پراکنده است، گفت: بر این اساس اجرای طرح جمع‌آوری داده‌های محیط‌زیست دریایی با همکاری مراکز علمی و پژوهشکده‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در خصوص شناسایی شرایط زیستی گونه‌های دریایی کشور، اقدامات مختلفی از سوی مراکز دانشگاهی و پژوهشکده‌ها انجام می‌شود که اطلاعات تولیدی به طور کامل و مشخص در دسترس دیگر مراکز و یا پژوهشگران قرار نگرفته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: بر این اساس سازمان حفاظت محیط‌زیست در رایزنی با مراکز علمی و پژوهشکده‌ها و با تعریف طرحی به دنبال جمع‌آوری داده‌های تولید شده در این حوزه است تا بتواند با دسته‌بندی داده‌های به دست آمده، برنامه‌ریزی بهتر و صحیح‌تری را برای مدیریت محیط‌زیست دریایی انجام دهد.

طالبی‌متین، همکاری با پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و راه‌اندازی گشت‌های ساحلی و فراساحلی در جنوب کشور و پایش‌های مستمر در فصول گرم و سرد را از دیگر اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری اطلاعات و بالا بردن سطح تولید داده‌های محیط‌زیست دریایی کشور بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.