جلایر:

ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی فارس امسال از ۶۰۰۰ کیلو مگاوات عبور می‌کند

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی این استان تا پایان امسال به بیش از ۶۰۰۰ مگاوات خواهد رسید.

حمیدرضا جلایر گفت: استان فارس مکانی کم نظیر برای ایجاد مزارع خورشیدی است، تابش مناسب خورشید دراکثر مناطق استان و بهره‌مندی استان فارس از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، سبب شده است تا این استان از ظرفیت بالایی برای احداث مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار باشد.

او با ابراز رضایت از روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان طی ۲ سال اخیر، گفت: با احداث ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی خانگی و ۲ نیروگاه مزرعه خورشیدی در سال ۱۴۰۰، هم اکنون ظرفیت منصوبه این نیروگاه‌ها حدود ۲۶۰۰کیلووات است که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به حمایت صنعت برق از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی اشاره و گفت: ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی حداکثر تا ۲برابر ظرفیت انشعاب متقاضیان و تا سقف ۲۰۰کیلووات تعیین شده که برای تولید هرکیلووات آن ۱۰متر مربع زمین و حدود ۲۴ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است.

اسماعیل خاتمی گفت: با افزایش نرخ خرید برق به میزان ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۰ و انعقاد قرارداد خرید تضمینی به مدت ۲۰ سال، بازگشت سرمایه در بخش نیروگاه‌های خورشیدی بین ۵ تا ۶ سال به طول خواهد انجامید.

خاتمی گفت: در صدور مجوز‌های جدید محدود به ظرفیت انشعاب هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، شهرستان فسا با ۹۶نیروگاه، بوانات ۶۴ و اقلید و لار و کازرون با ۶۱ نیروگاه، مقام اول تا سوم را از نظر تعداد نصب نیروگاه در اختیار دارند.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی برق به سرمایه گذاران در این حوزه پرداخت شده و تقریبا به ازای هر ۵ کیلو وات نیروگاه منصوبه یک اشتغال دائم و پایدار بوجود آورده است.

او به کسب عنوان مقام سوم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه نصب نیروگاه‌های خورشیدی در کشور نیز اشاره و گفت: این شرکت در سال‌های اخیر با ارایه برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی فواید و سوددهی نیروگاه‌های خورشیدی همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با یکی از بانک‌های قرض الحسنه استان برای اعطای تسهیلات بانکی جهت نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی، اقدامات موثر و مفیدی را انجام داده است.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: مجموع این اقدامات و پیگیری ها، افزایش تعداد نصب نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان و اخذ مقام سوم شرکت درحوزه نصب نیروگاه‌های خورشیدی دربین شرکت‌های توزیع کشور را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار