مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اطلاعات شاغلان جدید در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

جعفری گفت: اطلاعات ۲ هزار و ۳۵۳ نفر از شاغلان جدید طی چهار ماه در سامانه رصد اشتغال در استان زنجان ثبت شد و این میزان معادل ۱۶ درصد هدف گذاری برنامه اشتغالزایی طی سال جاری در استان است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در کشور در سال گذشته ایجاد شده است افزود: امسال سهم زنجان در این بخش ۱۴ هزارو ۱۷۰ شغل است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: براساس آخرین وضعیت ثبت اطلاعات شاغلین در سامانه رصد اشتغال، امسال از مجموع ۱۴ هزار و ۱۷۰ شاغل جدید که تعهد استان است، در مجموع ۲هزار و ۳۵۳ کدملی معادل ۱۶ و ۶ دهم درصد توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ملی اشتغال ثبت شده است.

جعفری گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار در فصل بهار، استان زنجان با نرخ بیکاری ۵.۴ درصد کمترین بیکاری در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داد.

او افزود: برای اشتغال‌های خرد و خانگی حدود ۵۰۰ نوع مجوز صادر می‌کنیم که با تسهیلگری‌های ایجاد شده، فرآیند صدور آن‌ها در بازه زمانی سه روزه انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در دو سه ماه پایانی سال گذشته با تسهیل در فرآیندها، به اندازه کل سال مجوز کسب و کار‌های خانگی در استان صادر کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.