مقامات اوکراینی از افزایش درگیری میان نیرو‌های روسیه و اوکراین در برخی از مناطق از جمله خرسون خبر دادند.

به گفته آندری رایک ویچ، از مقامات نظامی اوکراین نیرو‌های روسیه امروز شنبه منطقه «کایرو ووراد» اوکراین را گلوله باران کردند و زیرساخت‌های راه آهن محلی و یک فرودگاه نظامی را هدف قرار دادند.

رایکویچ گفت که سیزده موشک به این منطقه اصابت کرد و یک منطقه در شهر کروپیونیتسکی بدون برق باقی ماند.

گفته می‌شود هدف از حملات نیرو‌های روسیه به خطوط راه آهن جلوگیری از ارسال سلاح به نیرو‌های اوکراینی در منطقه است.

در همین حال، وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود اعلام کرد در حالی که نیرو‌های اوکراینی به درگیری با روس‌ها در غرب رودخانه دنیپرو ادامه می‌دهند، «درگیری‌های سنگین» در استان خرسون در جریان است.

در این بیانیه آمده است که ارتش روسیه به احتمال زیاد از آتش توپخانه در امتداد مانع طبیعی رودخانه اینگولس برای کند کردن حرکت دشمن استفاده می‌کند.

این وزارتخانه در پایان گفت: «ارتش روسیه حفظ پل‌سازی نظامی خود را در اولویت قرار داده است، اما هرگونه تلاش برای ایجاد گذرگاه دنیپرو یک عملیات بسیار پرخطر خواهد بود».

شبکه الجزیره در پیامی فوری به نقل از مقامات ارتش اوکراین اعلام کرد موشک‌های روسیه زیرساخت‌های بندر اودسا در دریای سیاه را هدف قرار دادند. این در حالی است که شبکه روسیا الیوم با انتشار تصاویری اعلام کرد این حملات خارج از محدوده تاسیسات صادرات غلات بوده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد آمریکا کمک‌های اضافی به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه کرده است

او گفت: این کمک‌ها شامل ۴ سامانه موشکی هیمارس، سلاح‌های ضد تانک و ۵۸۰ پهپاد است. ولی ما به حداقل ۵۰ سامانه موشکی مؤثر MLRS مانند هیمارس و صد‌ها هلیکوپتر نیازمندیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۲۲:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
کشور خودمون ایران از اوکراین که جنگ و درگیری دراونجا هست وضعیت معیشتی مردم بد دره بله همه چیز هست و وقتی توان و پول خرید نباشه چه فایده ای داره امروز رفتم گوشت بگیرم گفت کیلو ۳۲۵هزاردومان اونم با استخوان و دنبه بابا ما دیگه کم آوردیم شدیم مرده متحرک از نخوردن حقوق بازنشستگی با تورم گرانی هم خوانی نداره درآمد مردم عادی با تورم جور در نمیاد بجز دو قشر دولتی و سوپر مارکتی که تامین با سود عالی که دارن بقیه ول ماطل هستند دولتم نمیخاد
آخرین اخبار