لودمار گونسالوس آگیلارنتو گفت: کشور ایران با وجود تحریم‌ها یکی از بزرگترین کشور‌های دارای قدرت خرید در منطقه برای برزیل است.

 

 



سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در ایران گفت: در حال حاضر ایران با وجود تحریم‌ها در خاورمیانه و کشور‌های منطقه یکی از بزرگترین کشور‌های دارای قدرت خرید در منطقه برای برزیل است.
لودمار آگویار در دیدار با شهردار کاشان گفت: تحریم‌ها قدرت خلاقیت ایران را بالا برد و مردم این کشور را خلاق کرد.
او تاکید کرد: برزیل با وجود همه تحریم‌ها به فکر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با ایران است که برای هر دو کشور خوب است.
به گفته او، افزایش ورود توریست به کشور مهمترین موضوع برای آن‌ها است که در این راستا ضمن رایزنی با وزیر گردشگری رایزنی کرده است تا با ارائه ویزا‌های کمکی در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی به جذب توریست کمک شود.
سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در ایران گفت: برای راه‌اندازی لاین ارتباطی ایران، قطر و سفر کیش در کنار بازی‌های جهانی ورود توریست به ایران را کمک می‌کند تا از شهر‌های گردشگری به‌ویژه اصفهان، شیراز و کیش دیدند کنند که امیدوار است کاشان نیز برای بازدید اضافه شود.
لودمار آگویار افزود: تجارت دو کشور ایران و برزیل نیز برای آن‌ها خوشایند است اگر چه برزیل صادرات زیاد دارد، ولی واردات از ایران کم است.
او گفت: به افزایش واردات از ایران تمایل دارند تا بتوانند صادرات بیشتری نیز داشته باشند.
به‌گفته او، سال آینده ۱۲۰ سالگی روابط ایران و برزیل را جشن خواهند گرفت و تلاش خواهند کرد هماهنگی لازم برای گسترش همکاری‌های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی ایجاد شود.

کاشان با مردمانی با فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله

سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در ایران گفت: ضمن تشکر از دعوت رسمی اتاق بازرگانی کاشان و شهرداری کاشان برای سفر به کاشان گفت: از بازدید شهری با فرهنگ تمدن و دارای سابقه هفت هزارساله خوشحال هستم.
لودمار آگویار با اشاره به اینکه حتی زمانیکه به اصفهان می‌رود در راه در کاشان توقف و از آن بازدید می‌کند گفت:مکان‌های تاریخی کاشان را دیده و با آن آشنا است.
او با اشاره به ایجاد مشکلات ناشی از کووید در جهان و کاهش ارتباطات گفت: کاشان غیر از بحث فرهنگی نوآوری‌هایی مثل احیای خانه‌های قدیمی و بسیار زیبا و قشنگ دارد.
به گفته او، شهردار کاشان علاوه بر طرح مباحث فرهنگی و اقتصادی ایجاد و گسترش روابط قوی‌تر در بحث کشاورزی، معدن و اقتصاد را خواستار شد که می‌توانند در مورد این مباحث با شهر‌های مختلف مراودات داشته باشند.
سفیر جمهوری فدراتیو برزیل یادآور شد: از زمانیکه در ایران آمده است سعی در برقراری ارتباط با شهر‌هایی را دارد که تا کنون با آن شهر ارتباط نداشته است.
لودمار آگویار اظهار داشت: ارتقای ارتباط و روابط قوی‌تر را با کاشان تمایل دارد.
او همچنین گفت: یکی از بهترین گالری‌های عکس را که باید در جهان ببیند در خانه لوسی در کاشان دیده که بسیار متحیر کننده است.
به گفته او، حتی قصد دارد برپایی نمایشگاه عکس را سال آینده در کاشان هماهنگ کند.
سفیر جمهوری فدراتیو برزیل گفت: در رابطه با خواهر خواندگی کاشان با شهر‌های برزیل با شهردار ریودو ژانیرو رایزنی خواهد کرد.
لودمار آگویار تصریح کرد: بهترین پیشنهاد برای خواهر خواندگی امضای برنامه همکاری مشترک در کنار این خواهر خواندگی است.
او می‌گوید: سفیر ایران در برزیل از بهترین سفیران ایران و بهترین گزینه برای پیگیری همکاری‌های متقابل کاشان و برزیل است چرا که اتاق بین ایران و برزیل نیز چند سال قبل و دفتری در سائوپالو تأسیس شده است.
به گفته او در مورد مباحث انرژی تولیدی بادی و خورشیدی نیز که درخواست همکاری شهردار کاشان با برزیل است به راحتی می‌توانیم تبادل داشته باشیم.
سفیر جمهوری فدراتیو برزیل بیان داشت: در رابطه با همکاری کشاورزی کاشا‌ن و برزیل نیز با توجه به اینکه برزیل یکی از بزرگترین صادرکننده‌های کشاورزی در دنیا و وجود موسسه‌ای است که توسعه کشاورزی با ارتقای صد در صدی تولیدات کشاورزی را به عهده دارد می‌توان اقداماتی را انجام داد.
لودمار آگویار بیان داشت: برزیل در توسعه مناطق آمازون فقط از ۳۰ درصد زمین‌های خود و با توجه به صادرات کشاورزی از ۹۸ درصد توان مردم استفاده کرده است.
او گفت: منتظر ورود مسئولان شما در بخش کشاورزی هستیم تا برای همکاری مشترک و متقابل به برزیل بیایند.
به گفته او، آمادگی دارند شهر‌های مختلف برزیل را پایلوت همکاری با شهر‌های مختلف ایران قرار دهند.
سفیر جمهوری فدراتیو برزیل گفت: ایران و برزیل آشنایی کمی از یکدیگر دارند برای همین همکاری متقابل با کاشان فرصت مغتنم برای معرفی متقابل و آشنایی دو کشور بویژه ابهام‌زدایی از مباحث منفی است که علیه ایران تبیلغ می‌شود تا این نقاط منفی به نکات مثبت تبدیل شود.
لودمار آگویار افزود: نمی‌خواهیم فقط با تهران بلکه با تمام استان‌های ایران توسعه روابط و همکاری می‌خواهیم داشته باشیم.
بازید سفیر برزیل از پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، دیدار با رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه کاشان، بازدید از مسجد آقا بزرگ از دیگر برنامه‌های حضور سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در سفر به کاشان است.
برزیل با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی برزیلی است.
واحد پول رئال زبان پرتغالی برزیل است.
۷۴ درصد از مردم برزیل کاتولیک هستند. برزیل دارای بیشترین شمار کاتولیک‌ها در بین کشور‌های جهان است.
برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.
مساحت برزیل ۸٬۵۱۵٬۷۶۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲۱۲٬۷۳۲٬۰۰۰ نفر است.

بهره‌مندی کاشان از تجربیات انرژی پاک و کشاورزی برزیل

شهردار کاشان استفاده از دستاورد‌های برزیل در زمینه انرژی پاک و کشاورزی را از سفیر برزیل خواستار شد.

حسن بخشنده امنیه امروز در دیدار با لودمار آگویار سفیر برزیل با یادآوری پیشینه غنی تمدنی و فرهنگی کاشان، این خطه را دارای ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های گوناگون برشمرد.
او، با اشاره به ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی و اقلیمی کاشان، آن را یک انتخاب جذاب برای گردشگران توصیف و بر عزم مدیریت شهری برای استفاده بیش از پیش از این پتانسیل ویژه تأکید کرد.
شهردار کاشان همچنین با اشاره به معادن مختلف در کاشان بزرگ، وجود منابع و معادنی نظیر سنگ‌های ساختمانی، معاون مس و آهن و... را در این منطقه یادآور شد.
بخشنده امنیه، ضمن اشاره به تنوع اقلیمی و ظرفیت ویژه در زمینه کشاورزی، بحران آب را یکی از چالش‌های کاشان در حوزه پرورش محصولات کشاورزی و باغی قلمداد کرد و گفت: با توجه به جایگاه ممتاز برزیل در این حوزه به دنبال استفاده از تجربیات این کشور در زمینه توسعه بهینه کشاورزی به صورت مقرون به صرفه هستیم.
او، به موضوع مدیریت بحران نیز اشاره کرد و خواستار انتقال تجربیات در این زمینه به ویژه در حوزه فرونشست زمین شد.
شهردار کاشان با اشاره به منابع معدنی متنوع در برزیل پیشنهاد کرد: از حضور کارشناسان و متخصصان برزیلی در راستای بهینه سازی مواد استخراج شده در کاشان بهره گرفته شود.
بخشنده امنیه، با یادآوری دستاورد‌های برزیل در زمینه انرژی پاک، مهیا کردن زمینه استفاده کاشان از بستر‌های لازم و فناور‌های رایج در این حوزه را خواستار شد.
او، همچنین با تأکید بر جایگاه صنعتی کاشان به ویژه در زمینه فرش و صنایع سرامیک، بر بهره‌مندی از ظرفیت شهر‌های مختلف برزیل به منظور مبادلات و هم افزایی در این حوزه تأکید کرد.
شهردار کاشان، مرتبه علمی شاخص و بین‌المللی دانشگاه کاشان را متذکر شد و افزود: می‌توان در زمینه تبادلات علمی و دانشگاهی و همچنین تعاملات پژوهشی اقدامات مهمی را رقم زد.
بخشنده امنیه، تبادل اساتید و متخصص در حوزه بنا‌های تاریخی با توجه به توانمندی کاشان را به عنوان یکی از زمینه‌های تعاملات علمی و تحقیقی ذکر کرد.
او، همچنین با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در حوزه دیپلماسی شهری، از ایجاد روابط و انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان کاشان و شهر‌های برزیل استقبال کرد.
شهردار کاشان، با اذعان به دغدغه موضوع پسماند، بر تمایل مدیریت شهری کاشان برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این حوزه به ویژه در زمینه صنایع تبدیلی تأکید کرد.
بخشنده امنیه، با اشاره به عزم مدیریت شهری برای تحقق شهر هوشمند، خواستار بهره‌مندی از تجربیات و گام‌های برداشته شده از سوی متخصصان و کارشناسان برزیلی شد.
شهردار کاشان در پایان دیدار با سفیر برزیل پس از اهدای تابلو شعربافی صنایع دستی کاشان و هدایایی دیگر سفیر را با ضیافت ناهار در خانه مهینستان میزبانی و پذیرایی کرد.
بازید سفیر برزیل از پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، دیدار با رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه کاشان، بازدید از مسجد آقا بزرگ از دیگر برنامه‌های حضور سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در سفر به کاشان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.