مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت قراردادی چغندر در استان با هدف رشد تولید این محصول استراتژیک کشاورزی پیگیری می‌شود.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تلاش داریم تا برای سال زراعی پیش رو، کشت چغندر در مزارع استان در قالب کشاورزی یا کشت قراردادی باشد تا از طریق حمایت‌های انجام شده و افزایش عملکرد، در تولید و تامین این محصول استراتژیک در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

وی اظهار داشت: کشت قراردادی مزایای زیادی برای کشاورزی و کشاورزان به همراه دارد و باعث می‌شود تا در محصولات مهم مشکل کمبود و عرضه وجود نداشته و کشاورزان نیز در فروش محصول خود با مشکل و ضرر روبه رو نشوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: براساس برآورد‌های انجام شده حدود ۳۰ هزار تن چغندر امسال از مزارع قزوین برداشت می‌شود.

جلیلوند گفت: سطح زیر کشت این محصول استراتژیک کشاورزی در مزارع استان قزوین ۵۶۶ هکتار است و در مجموع ۱۳۲ کشاورز با کشت عمده در این محصول داشته ایم.

وی اظهار داشت: کود و بذر مورد نیاز کشاورزان چغندرکار نیز با مساعدت کارخانه قند تامین شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برداشت این محصول از مزارع استان تقریبا از مهر ماه آغاز می‌شود، افزود: چغندر از جمله محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک است که دولت اقدام به خرید تضمینی آن می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.