مانورهای نظامی کره جنوبی و آمریکا که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ متوقف شده بود، از سر گرفته خواهد شد.

کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک با آمریکا را که از حدود ۴ سال پیش در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا کاهش یافته یا متوقف شده بود، باز خواهد گرداند.

به گزارش بلومبرگ، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت «یون سوک یول» رئیس‌جمهور محافظه‌کار کره جنوبی که در ماه مه با تعهد به تقویت روابط نظامی با آمریکا و اتخاذ موضع سخت عیله پیونگ یانگ روی کار آمد، مانورهای آموزشی ترکیبی میدانی را با نیروهای آمریکایی از سر خواهد گرفت. دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود در راستای مذاکره با رهبر کره شمالی این مانورها را تا حد زیادی کاهش داده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور با آغاز مجدد تمرینات نظامی مشترک با نیروهای آمریکایی از ماه آینده، آموزش‌های میدانی اصلی خود را از سر خواهند گرفت.

به گزارش راشا تودی، این برنامه سالانه شامل ۱۱ تمرین میدانی خواهد بود. وزارت کره جنوبی افزود امیدوار است به زودی مانورهای هوایی و آبی-خاکی را نیز برگزار کند. سخنگوی «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی هم گفت این کشور به دنبال تقویت سیستم دفاع موشکی در برابر کره شمالی است که ممکن است هفتمین آزمایش موشکی خود را امسال و در «هر زمانی» آغاز کند.

گفتنی است اخیراً رزمایش‌های موشکی کره شمالی امسال افزایش یافته و رسانه‌ها ادعا می‌کنند این کشور در حال آماده شدن برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا = مرکز فتنه گری و خونریزی
آخرین اخبار