حجت السلام محمد جواد عادل پور در نماز جمعه سخنان رهبری در دیدار رئیس روسیه و نخست وزیر ترکیه را نشان خیرخواهی همراه با صلابت ایران دانست.

حجت السلام محمد جواد عادل پور خطیب جمعه خرمشهر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت:  بیانیات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور روسیه و  نخست وزیر ترکیه نشان دهنده صداقت؛ خیر خواهی، حکمت، عظمت بود که در این دیدار به مسائل مختلفی همچون خطر ناتو، ضرورت خروج آمریکا از سوریه، بسته شدن مرز مشترک ایران و عربستان، هشدار به ترکیه برای حمله به  شمال روسیه  پرداخته شد و سخنان در عین صلابت خیرخواهانه بود.

او با بیان اینکه سفر رئیس جمهور ترکیه و روسیه بیانگر این است که جمهوری اسلامی جایگاه خاص در معادلات منطقه و جهانی دارد  و نشست‌ها مختلفی برای حل مسائل منطقه و جهان در ایران برگزار می‌شود، برگزاری این نشست‌های مشترک میان کشور‌های ایران، ترکیه و سوریه را عامل هراس دشمنان دانست

امام جمعه خرمشهر گفت: این نشست‌ها نشان می‌دهد نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است که توسط این سه کشور راهبری خواهد شد و این موضوع خوشایند آمریکا و غرب نیست.

 او در ادامه به موضوع حجاب پرداخت و از توطئه دشمنان در این رابطه هشدار دارد و گفت: مسئله حجاب عامل ایجاد فساد است و فساد می‌تواند مشکلات بسیاری را سبب شود و دشمن به دنبال ارائه تصویر دوقطبی از ایران است.

حجت السلام عادل پور با یادآور شدن اینکه بدحجابی تخلف شرعی و قانونی است. تاکید بر دیگر  توجه به  دیگر مصادیق فسا از جمله فساد‌های اقتصادی به جای مسئله حجاب را اختلاط موضوع‌ها دانست و بر ضرورت پایندی به قانون حجاب و مبارزه همزمان با تمامی مفاسد تاکید کرد.

 او در فراز دیگر خطبه به فرارسیدن روز فنی و حرفه‌ای اشاره و مهارت آموزی را یک ضرورت خواند و گفت: امروز کسب مهارت فنی و حرفه‌ای، دانش و خلاقت یک نیاز برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد است.

امام جمعه خرمشهر به مسئولان توجه به مهارت‌های متناسب با بازار و ایجاد بستر برای به کار گیری حرفه آموزان را گوشزد کرد.

او در ادامه انتخاب نشدن مسئول برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در یکسال اخیر را موضوعی عجیب خواند و از منطقه آزاد اروند، نماینده و فرماندار خرمشهر خواست نسبت به انتخاب مسئول برای اداره و پاسخگویی به اصحاب فرهنگ و هنر اقدام کنند.

اوج گیری کرونا و توجه به تزریق دوز‌های مکمل واکسن و همینطور افزایش کرایه‌ها در خرمشهر از دیگر محور‌های سخنان امام جمعه خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.