وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی امروز دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم است و اختلال در تردد‌های دریایی پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان،در ساعات صبح امروز آسمان مناطق ساحلی نیمه ابری همراه با مه رقیق صبحگاهی و با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. 

آبهای دریای عمان و تنگه هرمز نیز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می شود.

توصیه می شود شناورهای سبک از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت گیرد. در محدوده خلیج فارس و جزایر غربی استان ( کیش و لاوان) شرایط جهت تردد مساعد خواهد بود.

در ساعات بعد از ظهر نیز با توجه به تاثیر قابل توجه سامانه فصلی، رگبار قابل توجه باران و رعد وبرق، تند باد لحظه ای گاه تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در مناطق شرقی و شمالی استان مورد انتظار است. توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود و تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

این شرایط جوی و دریایی به تناوب طی هفته پیش رو، پیش بینی می گردد و در صورت عدم تغییر در مدلهای هواشناسی، اواسط هفته آینده بر میزان گستره بارش ها در سطح استان افزوده خواهد شد.تغییرات احتمالی، متعاقباً اطلاع رسانی می گردد.

از لحاظ دمایی در این مدت، نوسانات دمایی تغییرات 1 تا 2 درجه ای خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.