مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با اشاره به لزوم استقرار امید گفت:نویسندگان و شاعران نقش بسیار مهمی در ایجاد امید و انگیزه در یک ملت دارند.

حسنی در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان، گفت: شعر و داستان از مهمترین ابزارهای  بیان حق و حقیقت هستند.

او به سابقه برگزاری جشنواره شعر و قصه در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۷۹ این جشنواره به همت انجمن فرهنگی اشراق درحال برگزاری است و امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برگزاری این رویداد مشارکت و همکاری داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به لزوم استقرار امید در جامعه برای رشد و تعالی، گفت: درصورت ازبین رفتن امید در جامعه ای، مرگ آن جامعه حتمی است و نویسندگان و شاعران نقش بسیار مهمی را در استقرار امید و انگیزه در یک ملت دارند.

حسنی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون ملت ما حوادث بسیاری را از سرگذرانده و به لطف قلم نویسندگان و شاعران این وقایع در تاریخ ایران ماندگار شده است.

او  با اشاره به جایگاه هنر و ادبیات در استان، گفت: طی چندروز گذشته رویداد‌های بسیار خوبی در استان در راستای شناساندن مفاخر هنر و ادب برگزار شد و امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر چنین برنامه‌هایی باشیم.

دبیراجرایی یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان نیز در این مراسم به قدمت این جشنواره اشاره کرد و گفت: این رویداد ادبی سابقه ۲۲ ساله و مستمر دارد که نشان از مسیر درست آن است.

چراغی از ارسال هزار و ۲۴۰ اثر به یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان خبر داد و افزود: در مجموع ۴۲۸ نفر از نویسندگان و شاعران استان در این جشنواره شرکت کردند.

در این مراسم از آفرینش گران ۵۴ اثر برگزیده در هفت بخش این جشنواره تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.