شاهدان در جلسه استماع در مورد حمله به کنگره گفتند دونالد ترامپ با بی توجهی به درخواست‌ها برای توقف خشونت‌ها فقط ناظر این جلسه بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جلسه استماع بررسی حوادث حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه در حالی برگزار شد که بسیاری از شاهدان در این جلسه گفتند دونالد ترامپ بدون توجه به درخواست مشاوران و فرزندانش برای دعوت به صلح و آرامش و ترغیب هوادارانش برای پایان دادن به خشونت‌ها با خونسردی فقط شاهد این جلسه بود و هیچ واکنشی نشان نداده است.

بر این اساس، کنگره در هشتمین جلسه استماع خود برای بررسی حوادث ۶ ژانویه برخی فیلم‌ها و صوت‌های مربوط به روز حادثه حمله به ساختمان اصلی کنگره را مورد بررسی قرار دادند تا مدارک و شواهد کافی برای محکوم کردن ترامپ به منظور تحریک هوادارانش در روز ۶ ژانویه را دسته بندی کنند.

الین لوریا، یکی از اعضای کمیته دموکرات کنگره در این باره گفت: ترامپ پشت میز نهارخوری اش این جلسه را تماشا کرد در حالی که ارشدترین کارمندان، نزدیکان، مشاوران و اعضای خانواده اش از وی می خواستند کاری را که از هر رییس جمهوری انتظار می‌رود در آن لحظه انجام دهد.

گفته می‌شود در این جلسه شهادت‌های ضبط شده از دستیاران کاخ سفید و کارکنان امنیتی در مورد آنچه در روز حادثه گذشته، پخش شده است.

پت سیپولون، مشاور سابق کاخ سفید در مورد این جلسه گفت سوالات زیادی در این نشست در مورد اقدامات ترامپ، اینکه چه کسی موجب شورش هواداران شده و اینکه آیا دستور حمله‌ای صادر شده یا خیر پرسیده شده است.

مقامات قضایی آمریکا با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از حادثه حمله به ساختمان کنگره که توسط هواداران ترامپ صورت گرفت هنوز در حال بررسی اسناد و شواهد هستند تا بتوانند مقصر اصلی این حادثه را که بسیاری در داخل آمریکا آن را در تاریخ این کشور بی سابقه می‌دانند پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار