مابه تفاوت ارز ترجیحی با ارز آزاد بر دوش بیمه ها قرار می گیرد/ در نگهداشت نیروی انسانی دچار مشکل هستیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مابه تفاوت ارز ترجیحی و آزاد روی دوش بیمه ها گذاشته خواهد شد.

محمد علی محسنی بند پی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم روز انجمن فیزیوتراپی گفت: مابه تفاوت ارز تش ترجیحی و آزاد از دوش تولید کنندگان دارو برداشته و روی دوش بیمه ها گذاشته می شود.

 طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی می تواند بار سنگینی از نظام سلامت برداشته و خدمات کیفی تری را در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کند.

او افزود: ۷۰درصد هزینه های بخش خصوص افراد دارای معلولیت تحت پوشش بیمه درآمده است. با تغییر دیدگاه ها و رویکردها نظام سلامت درست نخواهد شد. در تربیت نیروی انسانی در شاخص های بین المللی عقب نیستیم اما در نگهداشت نیروی انسانی دچار مشکل هستیم.

بند پی گفت: سعی ما در مجلس این است که توانبخشی از سطح سه به سطح یک خدمات بیاوریم. در سال گذشته نزدیک به ۲۷۰هزار نفر مصدوم داشته که برخی از مصدومان دجار مشکلاتی حرکتی و نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

او افزود: در حال حاضر ۹درصد ازتولید ناخالص داخلی به حوزه سلامت اختصاص یافته، اما شاهد نارضایتی مردم از این حوزه هستیم. ما کرونا را بهانه نکرده تا دورکاری را در دستور کار خود قرار بدهیم.

او گفت: یکی از معضلات جدی نظام سلامت بحران نیروی انسانی در این حوزه است و نقش نیروی انسانی در توسعه زیر ساخت ها در حدود ۷۰ درصد است و باید به این حوزه توجه داشت. 

احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: جامعه فیزیوتراپی اقدامات درخشانی در دوران شیوع کرونا داشته و در این راه هفت شهید سلامت را تقدیم کشور کرده است.

هاشمی استاد پیشکسوت فیزیوتراپی گفت: واگذاری بخش های فیزیوتراپی به بخش خصوصی اصلا درست نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار