سرپرست فرمانداری قصرشیرین منطقه آزاد قصرشیرین را یکی از بهترین ظرفیت‌های اقتصادی برای استان کرمانشاه دانست.

محمد حیدری گفت: هدف‌گذاری منطقه آزاد تجاری باید دسترسی به بازار‌های بین المللی باشد و این شهرستان دارای عقبه سیاسی و برون مرزی ویژه است که هم به ترکیه و هم به دریای مدیترانه دسترسی دارد.

وی افزود: باید از ابتدا و در همین جلسات با برنامه ریزی دقیق و مدون و استفاده از ظرفیت صاحب نظران و متخصصان این عرصه بخصوص افرادی که تجربه کار در مناطق آزاد خشک را دارند چشم انداز منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را ترسیم کنیم.

وی اظهار داشت: طی هفته گذشته شاهد اثرات روانی ایجاد این منطقه بر بازار قصرشیرین و بحث املاک و مستغلات بودیم و اگر برای این کار برنامه ریزی دقیق نداشته باشیم منطقه آزاد تجاری قصرشیرین طی سال‌های آینده به یک چالش و معضل برای شهرستان تبدیل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: یک بُعد این اثرات بر بازار احیای زمین‌های موات و با کاربری متفاوت است که سبب بهبود شرایط این زمین‌ها و مستغلات می‌شود. به دلیل شباهت‌های کارکردی منطقه آزاد ارس با قصرشیرین باید مطالعاتی روی این منطقه صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه بهره برداری کنیم.

وی اضافه کرد: در طراحی این منطقه باید برنامه مدونی لحاظ کنیم که در آن تمام مسایل سیاسی، مرزی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی لحاظ شود. مناطق آزاد یک ظرفیت بزرگ برای رونق و توسعه هر منطقه است، زیرا سرمایه گذاران با معافیت‌هایی که در این مناطق دارند می‌توانند با سرمایه گذاری خدمات خوبی ارائه دهند. همچنین باید از مهندسی معکوس در این مناطق برای ورود ماشین آلات برای کمک به اقتصاد ملی استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به تردد زوار از مرز رسمی خسروی، گفت: قصرشیرین قدمت هزار ساله در تردد زوار به عتبات عالیات دارد و در بیشتر معاهدات بین المللی بین ۲ کشور جمهوری اسلامی یاران و عراق نامی از قصرشیرین هست و اکنون که سایر مرز‌ها از طرفیت تردد زوار استفاده می‌کنند متاسفانه شهرستان قصرشیرین از آن کم بهره است.

وی اظهار کرد: قصرشیرین را با نام تردد و تشرف زوار به کربلا می‌شناسند و امیدواریم با تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه شاهد تردد زوار در اربعین از این مرز باشیم. ایجاد کوله بری در شهرستان نوید بخش رونق اقتصادی است و با افتتاح آن بازار قصرشیرین رونق می‌گیرد و مردم برای خرید به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.