جمع آوری عواید انتقالات خط آهن بلخ آغاز شد + تصاویر

رئیس خط آهن طالبان در بلخ گفت خط راه آهن بلخ کشور را به استقلال اقتصادی نزدیک می کند.

مولوی ثانی، رئیس خط آهن طالبان در بلخ گفت: جمع آوری عواید خط آهن بلخ، در پهلوی اینکه فرصت های کاری را برای کدر های افغانستان مهیا می سازد، به بازرگانان نیز تسهیلات لازم را فراهم می کند، همچنان به ما مژده ای رشد اقتصادی و خود کفایی داده و به استقلال اقتصادی می رساند.

نشستی با حضور رئیس خط آهن بلخ، مولوی ضیاءالرحمن ثانی، مسؤلین گمرک و اداره ای استراس شهرک حیرتان و نمایندگان ازبیکستان دایر و طی مراسمی، روند جمع آوری عواید انتقالات خط آهن بلخ آغاز شد.

رئیس خط آهن طالبان در بلخ گفت: این خط آهن که در سال ۲۰۱۲ میلادی به بهره برداری سپرده شده، عواید آن از سوی کمپنی سودیگانا ترانس ازبیکی جمع آوری و بعداً به حکومت سپرده می شد، بعد از امروز عواید مذکور توسط ریاست خط آهن بلخ جمع آوری و به گونه ای مستقیم و با شفافیت تمام توسط د افغانستان بانک به بیت المال سپرده می شود.

مولوی ثانی افزود: اداره خط آهن با قوت تمام سعی می ورزد تا تمام امور خط آهن را افغانستانی ساخته تا فرصت های کاری به تمام افغانها بخصوص کدر های کشور مهیا شود.

خط آهن حیرتان – مزارشریف ۱۰۶ کیلومتر طول داشته که کشور ما را به ازبیکستان وصل می کند، از خط آهن مذکور سالانه حدود ۳ میلیون تن متریک انتقالات صورت گرفته که حدود ۳۰ میلیون دالر آمریکایی عواید را به بیت المال می سپارد.

جمع آوری عواید انتقالات خط آهن بلخ آغاز شد + تصاویر

جمع آوری عواید انتقالات خط آهن بلخ آغاز شد + تصاویر

جمع آوری عواید انتقالات خط آهن بلخ آغاز شد + تصاویر

برچسب ها: راه اهن ، بلخ ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار